ویژه نامه مالکیت فکری همکاران سیستم با محوریت تحول دیجیتال و توسعه پایدار منتشر شد

سازمان جهانی مالکیت فکری یا وایپو، از سال 2000 میلادی، با هدف پیشبرد هرچه بهتر حقوق مالکیت فکری در کشورهای مختلف و ارائه راهکارهای جهانی درمورد آن، 26 آوریل (7 اردیبهشت) را به عنوان روز جهانی مالکیت فکری انتخاب کرده است. اهمیت این روز، همکاران سیستم را نیز بر آن داشته است تا در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود و ترویج و توسعه‌ی احترام به دارایی‌های فکری و ایده‌‌های نوآورانه، هر ساله در این تاریخ، ویژه نامه‌ای را با همکاری کمیته‌ ایرانی اتاق بازرگانی، منتشر کند.

ویژه نامه 1403 مالکیت فکری همکاران سیستم، با درنظر گرفتن بیانیه امسال سازمان وایپو و با عنوان «تحول دیجیتال و مالکیت فکری، زمینه‌ساز توسعه پایدار»، به بررسی ابعاد مالکیت فکری با نگاه به مفاهیم تحول دیجیتال و توسعه پایدار می‌پردازد.

WIPO در بیانه امسال خود، به این موضوع اشاره می‌کند که برای ساختن آینده مشترک خود و دستیابی به اهداف توسعه پایدار، باید در نحوه زندگی و کار خود تجدیدنظر کنیم. روز جهانی مالکیت فکری سال 2024 فرصتی است برای پرداختن به اینکه چگونه مالکیت فکری، راه‌حل‌های نوآورانه و خلاقانه‌ای که برای ساختن آینده مشترک ما بسیار حیاتی‌ هستند را تشویق و تقویت می‌کند.

متن کامل این بیانیه و سرفصل‌های زیر را می‌توانید در این فصل‌نامه مطالعه کنید:

  • توسعه پایدار و نقش مالکیت فکری در تحقق آن
  • تحول دیجیتال، پیشران توسعه در دنیای جدید
  • هوش مصنوعی و تاثیر آن بر توسعه پایدار مالکیت فکری
  • بیانیه سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO)