داستان موفقیت شرکت صنایع کاشی نائین

معرفی شرکت کاشی نایین

کارخانه کاشی نایین از سال 1379 در زمینه تولید کاشی و سرامیک در اصفهان تاسیس شد. در حال حاضر بیش از 270 نفر در این مجموعه کار می‌کنند. دفترمرکزی در اصفهان، کارخانه در نائین و یک دفتر فروش هم در تهران فعالیت می‌کند. کاشی نائین از ابتدای سال 1399 از سیستم‌های دفترکل، دریافت و پرداخت، دارایی ثابت، تدارکات، انبار، فروش و بهای تمام شده راهکاران ابری استفاده می‌کند.

چرا راهکاران ابری

به گفته آقای برجیان؛ سرپرست واحد حسابداری بهای تمام شده و مدیر پروژه شرکت، داشتن راهکاری یکپارچه که اطلاعات مورد نیاز مثل هزینه‌ها را به شکل یکپارچه از سایر حوزه‌ها دریافت کند و قابلیت مقایسه و مغایرت گیری با همه‌ی حوزه‌ها را داشته باشد برای هر شرکت تولیدی امری ضروری است. اهمیت این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که تعداد محصولات از لحاظ تنوع و روش‌های ساخت بسیار زیاد است. موضوعی که در شرکت کاشی نایین، با بیش از 1500 محصول و 1000 نیم ساخته برای واحد حسابداری مدیریت وجود داشت.

علاوه بر این با توجه به اهمیت قیمت‌گذاری دقیق جهت تعیین قیمت بازار و عملکرد صحیح در شرایط رقابتی با سایر شرکت‌های این حوزه باعث شد روش‌های سنتی محاسبه قیمت تمام شده را کنار بگذاریم و با رویکردی آینده نگر به سمت سیستماتیک شدن چرخه اطلاعات و هم پا شدن با تکنولوژی روز در چرخه تولید گام برداریم.

آقای دکتر هرمزی؛ مدیرمالی شرکت کاشی نائین می‌گوید:
به طور کلی، سیستم راهکاران ابری ابزار موثری در جهت تحقق اهداف سازمان به ویژه حسابداری مدیریت است. از مزایای قابل توجه ماژول بهای تمام شده راهکاران ابری می‌توان به امکان ارائه گزارش پیش‌بینی قیمت تمام شده اشاره کرد که نقش مهمی در قیمت‌گذاری درست و به موقع محصولات در بازار و حتی پیش از ورود به بازار دارد.
علاوه بر این، با استفاده از امکان هزینه‌یابی استاندارد، شناسایی و پیگیری انحرافات اقلام بهای تمام شده ممکن شده که نقش بسزایی در کنترل بهای تمام شده محصولات ایفا می‌کند. این موضوع به ویژه در مورد محاسبه هزینه مواد اولیه و سربار ساخت برای شرکت کاشی نایین مهم است.


آقای برجیان؛ مدیر پروژه و سرپرست واحد حسابداری بهای تمام شده از مزایای بکارگیری راهکاران ابری به موارد زیر اشاره کردند:

به‌کارگیری سیستم بهای تمام شده راهکاران ابری ارزش افزوده زیادی به ویژه در موارد زیر ایجاد کرده است:
حذف فرایند تسهیم هزینه‌ها در اکسل و انجام سریع و اتوماتیک این فرایند
فراخوانی مصارف مواد و هزینه‌های دستمزد و سربار از سایر ماژول‌ها
ارائه گزارش‌های متنوع از جمله گزارش بهای تمام شده کالای ساخته شده به تفکیک دستمزد، سربار و ریز مواد اولیه
از بین رفتن چالش و ریسک نگهداری اطلاعات در اکسل و منتقل شدن تمامی اطلاعات پایه وارد شده در سیستم بهای تمام شده از طریق کپی و فراخوانی اطلاعات

دسترسی
با توجه به پراکندگی جغرافیایی کارخانه، دفتر مرکزی و دفتر فروش در گذشته برای هماهنگی این واحدها در هر یک از واحدهای ذکر شده سروری قرار داده بودیم. با به کارگیری راهکاران ابری بدون نیاز به به روزرسانی زیرساخت و نگهداری هر یک از این سرور‌ها، بدون هیچ گونه محدودیت زمانی یا جغرافیایی از سیستم استفاده می‌کنیم. علاوه بر این در بسیای مواقع در خارج از سازمان به سیستم دسترسی داریم و این مزیت مهمی به ویژه برای مدیران مجموعه محسوب می‌شود.