گفتگوی لایو اینستاگرامی صفحه دانستی‌های مالیاتی با حمیدرضا رنجبری، مدیرعامل شرکت توسعه شبکه فروش همکاران سیستم

حمیدرضا رنجبری گفتگو را با معرفی شرکت توسعه شبکه فروش که مدیریت کانال‌های فروش همکاران سیستم را برعهده دارد، آغاز کرد. او در ادامه در تشریح نقش مدیران مالی در شرایط کنونی گفت: «شیوع ویروس کرونا همه کسب‌وکارها را تحت شعاع قرار داده و مدیران بنگاه‌های اقتصادی در سراسر دنیا با احتیاط برای مسیر پیش رو تصمیم‌گیری می‌کنند. یکی از موضوعات قابل توجه در این زمینه لزوم مدیریت هزینه‌های سازمان است نه صرفاً عدم هزینه. اما مدیران مالی به عنوان مهره‌های کلیدی هر سازمان خصوصاً در شرایط فعلی لازم است که اطلاعات دقیق و به روز برای تصمیم‌گیری سریع و مطمئن را به مدیران ارائه کنند. از سوی دیگر، پیامدهای شیوع ویروس از سال گذشته تا امروز و هم‌زمانی آن با زمان اوج کار بدنه مالی سازمان‌ها، مدیران مالی را با موضوعات متفاوتی مواجه کرده است. استفاده از ابزارهای IT و تکنولوژی‌های به روز، انجام فرایندهای مالی سازمان را تسهیل می‌کند و به پرسنل مالی امکان می‌دهد تا بسیاری از فعالیت‌ها را از راه دور و در منزل انجام دهند. البته لزوم ارائه‌ی مستندات فیزیکی به حسابرسان، ادارات دارایی و سازمان مالیاتی لزوم حضور برخی از پرسنل تیم مالی را در شرکت‌ها به همراه دارد.»
رنجبری در پاسخ به اهمیت اطلاعات مالی برای سازمان‌ها و نقش مدیران مالی در جمع‌آوری، نگه‌داشت و ارائه آن گفت: «اطلاعات و مستندات در دنیای امروز اهمیت زیادی برای سازمان‌ها دارد و تصمیم‌گیری‌ها و انتخاب استراتژی‌های هر سازمان بر اساس پردازش و تجزیه و تحلیل این داده‌ها انجام می‌شود.» وی افزود: «استفاده‌ی بهینه از این اطلاعات است که برای هر بنگاه اقتصادی ارزش‌آفرین است و باعث می‌شود مدیران بتوانند در شرایط سخت مثل شرایط کنونی تصمیم‌های درستی بگیرند.»
وی در ادامه به تشریح راهکارهای همکاران سیستم پرداخت و به تغییر نسل محصولات همکاران سیستم در اوایل دهه‌ی 80 اشاره کرد. او یکی از دلایل این تغییر را آسان‌تر کردن دسترسی مدیران به اطلاعات سازمان‌ها دانست که در آن زمان با استقبال خوب مشتریان روبرو شد.
رنجبری همچنین گفت: «امروز هم در نسل جدید تکنولوژی امکان دسترسی به اطلاعات برای مدیران به مراتب ساده‌تر شده است و آنان می‌توانند نمودارهای وضعیت سازمان خود را بر روی گوشی‌های هوشمند خود ببینند، وضعیت فروش یا میزان انحراف از هر یک از استراتژی‌ها را مشاهده کنند و تصمیمات دقیق و سریع بگیرند.»
او افزود: به ویژه در زمان بحران‌هایی مانند کرونا که بیش‌تر اهداف، اقدامات و استراتژی‌های شرکت‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند، اطلاعات برگ برنده سازمان‌هاست و دسترسی به آن‌ها امکان بازبینی استراتژی‌ها را برای تصمیم‌گیری‌های جدید فراهم می‌کند.
رنجبری در پاسخ به سخت‌افزارهای مورد نیاز برای استفاده از این راهکارها گفت: «در راهکارهای تحت وب همکاران سیستم که بر بستر اینترنت عرضه می‌شوند، لازم است سازمان‌ها پس از خرید نرم‌افزار و پیاده‌سازی آن در سازمان خود و ایجاد شبکه داخلی، امنیت را توسط پرسنل IT تامین و دسترسی لازم را متناسب با نیاز هر فرد ایجاد کنند، پس از آن پرسنل شرکت متناسب با دسترسی خود و با اتصال به اینترنت می‌توانند از نرم‌افزار استفاده کنند. زمانی که استفاده از نرم‌افزار در بستر اینترنت مطرح می‌شود؛ لزوم تامین امنیت نیز پررنگ می‌شود.»
رنجبری هم‌چنین به نرم‌افزارهای بر بستر ابر اشاره و تشریح کرد بسیاری از شرکت‌های بزرگ همچون آمازون، مایکروسافت، گوگل و… روی این تکنولوژی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند و همکاران سیستم نیز از حدود سه سال پیش راهکارهای ابری خود را با نام راهکاران ابری به بازار عرضه کرده است.
وی افزود: «در سرویس‌های ابری شرکت‌ها بدون نیاز به صرف هزینه‌های بالای خرید نرم افزار، سرور، تهیه شبکه داخلی و دغدغه امنیت؛ از طریق پرداخت حق اشتراک ماهیانه بدون محدودیت زمانی و مکانی به این سیستم‌ها دسترسی خواهند داشت.»
رنجبری با اشاره به گزارش گارتنر گفت: «قبل از شیوع ویروس کرونا رشد 30 درصدی استفاده شرکت‌ها از تکنولوژی‌های بر بستر ابر پیش‌بینی شده ‌بود و این عدد بعد از انتشار ویروس قطعاً بیش‌تر خواهد بود. در روزهای بعد از کرونا، برخی از صنایع به فعالیت قبل خود برنمی‌گردند. برای نمونه بسیاری از شرکت‌ها، سرمایه‌گذاری کم‌تری برای خرید ملک برای حضور پرسنل در محل شرکت خواهند داشت و به دنبال دور کار کردن حداکثری خواهند بود.»
رنجبری در پاسخ به اقدامات همکاران سیستم برای پرسنل خود گفت: «تیم مدیریتی همکاران سیستم از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا تصمیم به دورکاری پرسنل به شکل حداکثری گرفت و این دورکاری به صورت 100درصدی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، امسال مجامع شرکت‌های مستقل همکاران سیستم نیز به شکل آنلاین برگزار شد. اما خدمت‌رسانی به صنایع و مشتریانی مانند صنایع غذایی، شوینده و پزشکی و… که این روزها فعالیت بیش‌تری نسبت به گذشته داشتند، با کیفیت گذشته انجام شد.»
وی در ادامه گفت: «همکاران سیستم در راستای مسئولیت اجتماعی خود و با هدف حمایت از کسب‌وکارها این امکان را برای شرکت‌های متوسط ایجاد کرده است تا به مدت دو ماه از نرم‌افزار راهکاران ابری به‌ شکل رایگان استفاده کنند.»

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *