وبینار نقش به‌کارگیری نرم‌افزار در مدیریت کسب و کارهای صنعت پخش برگزار شد

وبینار نقش به کارگیری نرم افزار در مدیریت کسب و کارهای صنعت پخش با ارائه‌ی دکتر کارگر، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش و فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم برگزار شد. در این وبینار بیش از 200 نفر از مدیران و  فعالان صنعت پخش حضور داشتند.

در ابتدای وبینار، دکترسهراب کارگر در صحبت‌های خود به تشریح چالش های نظام توزیع کشور و تفاوت صنعت پخش ایران با جهان پرداخت و گفت: «به دلیل شفاف نبودن جایگاه صنعت پخش در زنجیره عرضه کالا و سهم پایین شیوه‌های مدرن توزیع کالا شرکت‌های پخش با چالش عملیاتی روبرو هستند.». او یکی از اساسی‌ترین چالش‌های پخش را نظام سنتی حاکم بر این صنعت برشمرد و نقش فناوری در صنعت پخش از دیدگاه مالی و اجرایی و مدیریتی را تشریح کرد. او در ادامه توصیه‌هایی را برای عملکرد بهینه‌تر شرکت‌های پخش مطرح کرد. به‌گفته‌ی کارگر، جایگزینی تفکر سیستماتیک به جای تفکر فردگرا،  برون‌سپاری بخشی از خدمات  و استفاده  از  سیستم‌های یکپارچه نرم‌افزاری کمک می‌کند تا این شرکت‌ها چابک‌تر و اثربخش‌تر فعالیت کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران در ادامه به تشریح جایگاه فناوری در توسعه صنعت پخش در حال و آینده پرداخت و افزود: «استفاده از فناوری اطلاعات ساختار صنعت را تغییر می‌­دهد و به دنبال آن قوانین هم تغییر می­‌کنند. فناوری اطلاعات با ایجاد شیوه‌های عملیاتی جدید، باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت‌ها می­‌شود و نیز مشاغل جدیدی ایجاد می‌کند که باعث رشد صنعت می‌شود.»

در بخش بعدی وبینار؛ فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم، ویژگی‌های بازار شرکت‌های پخش ایران را بیان کرد. فولادی در این زمینه به تغییرات سریع بازار و ضرورت چابکی برای شرکت‌های پخش اشاره کرد. او هم‌چنین با اشاره به تفاوت‌های کلیدی بازار پخش در ایران و جهان گفت: « راهکارهایی که به شرکت‌های پخش ارائه می‌شود باید متناسب با نیازها و فرایندهای داخلی و شرایط روز باشد تا بتوانیم با اطمینان نیازهای این شرکت‌ها را پوشش دهیم.» فولادی در ادامه به بیان شرح ارزش افزوده‌ی راهکارهای ERP برای شرکت‌های پخش پرداخت. او با اشاره به ویژگی ایجاد چابکی و انعطاف‌پذیری در ERPها گفت: « مهم‌ترین دلیلی که باعث ایجاد چابکی و انعطاف در ERPها می شود، یکپارچگی است. ارزش‌افزوده‌ی واقعی نرم‌افزارهای سازمانی زمانی آشکار می‌شود که همه‌ی سازمان با یک نرم‌افزار کار کنند و تمام فرایندهای سازمان در نرم‌افزارها گردش پیدا کند.» به‌گفته‌ی فولادی، افزون‌بر انعطاف‌پذیری، کاهش زمان تحویل کالا، سرعت در انجام کارها، نظارت بر عملکرد و امکان تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از مهم‌ترین ارزش‌هایی هستند که راهکارهای نرم‌افزاری ERP برای شرکت‌های پخش ایجاد می‌کنند.

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه امکانات کاربردی نرم افزارهای پخش همکاران سیستم را به مخاطبان معرفی کرد. فولادی با معرفی محصول «فرسان (فرایند سفارش‌دهی آسان)»؛ به عزم همکاران سیستم برای ارائه‌ی راهکارهای موثر برای بهبود فرایندهای شرکت‌های پخش اشاره کرد و افزود: « ما ارائه راهکار را محدود به ERP نمی‌دانیم و معتقدیم هرجا که امکان ساده‌سازی و بهبود فرایندهای پخش وجود دارد، راهکار مناسب عرضه کنیم.» وی در ادامه فرسان را سامانه‌ای برای ساده‌سازی فرایند سفارش‌دهی دانست که به کمک آن فروشگاه‌داران می‌توانند در هرزمانی به راحتی و به‌وسیله‌ی موبایل و تبلت سفارش‌های خود را برای ویزیتورها ارسال کنند. فرسان بر بستر ابر عرضه شده است و به کمک آن از یک سو شرکت‌های پخش می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند و سریع‌تر توسعه پیدا کنند و از سوی دیگر، فروشگاه‌داران هم به‌راحتی ثبت سفارش کنند.

در بخش پایانی این وبینار به پرسش‌های متنوع مخاطبان پاسخ داده شد. گفتنی است از این پس همکاران سیستم و انجمن صنعت پخش ایران، رویدادهایی با محتواهای آموزشی و کاربردی با هدف توسعه صنعت پخش کشور برگزار می‌کنند.

برای مشاهده‌ی فیلم ضبط‌شده‌ی وبینار کلیک کنید

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *