با معماری رایانش ابری (Cloud Computing) آشنا شوید

با معماری رایانش ابری آشنا شوید

معماری رایانش ابری را می‌توان در سه حالت کلی مورد بررسی قرار داد. در این مقاله به معرفی انواع دسته‌بندی‌های موجود در زمینه معماری رایانش ابری می‌پردازیم و آنها را بررسی می‌کنیم.

فضای ابری چیست و چگونه کار می‌کند؟

فضای ذخیره ابری و کاربردهای آن

فضای ابری یا Cloud Storage یک مدل سرویس رایانش ابری (Cloud Computing) است که به شما امکان می‌دهد داده‌ها و اطلاعات را در مکانی خارج از حافظه‌های فیزیکی مانند کامپیوترها ذخیره کنید. حافظه‌هایی که از طریق اینترنت به آن دسترسی دارید.

چندابری (Multicloud) چیست و چه تفاوتی با ابر ترکیبی دارد؟

multicloud یا چندابری چیست؟

مالتی کلود (Multicloud) یا چند ابری ، یک استراتژی رایانش ابری است که در آن یک سازمان، از بهترین سرویس‌های چند ارائه‌دهنده خدمات ابری استفاده می‌کند. این استراتژی معمولا بر اساس حجم کار، نوع کسب‌وکار و الزامات حاکمیت داده تعیین می‌شود.

رایانش ابری و مجازی‌سازی چه تفاوتی دارند؟

تفاوت مجازی سازی و رایانش ابری

در واقع تفاوت مجازی سازی با رایانش ابری در امکاناتی است که برای کاربر خود فراهم می‌کنند و در نهایت باید بتوان به این سوال پاسخ داد که آیا باید دارایی‌های فناوری اطلاعات خود را مجازی کرد یا در سرویس‌های مبتنی بر ابر، که برطرف کننده نیازهای کلیدی هستند، مشترک شد؟

معرفی کامل مجازی سازی و انواع آن

مجازی سازی چیست

مجازی‌سازی را می‌توان به عنوان بخشی از یک روش استاندارد در فناوری اطلاعات سازمانی دانست که به شکل مستمر در حال تکامل است. هدف معمول مجازی سازی، متمرکز ساختن وظایف اداری در کنار بهبود مقیاس‌پذیری و حجم کاری است که اقتصاد رایانش ابری را نیز هدایت می‌کند.

آنچه کسب‌وکارها باید در مورد امنیت رایانش ابری بدانند

امنیت رایانش ابری

امنیت ابری که به ‌عنوان امنیت رایانش ابری (Cloud Computing Security) نیز شناخته می‌شود، شامل مجموعه‌ای از سیاست‌ها، روش‌ها و فناوری‌هایی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به برنامه‌ها، داده‌ها و زیرساخت‌های مبتنی بر کلود است.

آینده رایانش ابری؛ پنج ترند رایانش ابری در سال 2022 کدامند؟

آینده رایانش ابری

پردازش ابری در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱  و درست در زمان فراگیری دورکاری گسترش زیادی پیدا کرد. براساس پیش‌بینی‌های آینده رایانش ابری، در ۲۰۲۲ هم ما بدون شک شاهد ادامه این سرعت انطباق با شرایط جدید جهان و رشد در این زمینه هستیم.