سهامداران، مشتریان، کارکنان و علاقه‌مندان به پیشرفت همکاران سیستم

برای من موقعیت گرانقدری است که از طرف هیئت مدیره همکاران سیستم پیام حاضر را به شما تقدیم ‌کنم. به خاطر دارم نزدیک به ۳۰ سال پیش یعنی نخستین روزهایی که فعالیت این شرکت بزرگ را آغاز می‌‌کردیم، می‌خواستیم آرزوی دستیابی به موفقیتی بزرگ در توسعه‌ی نرم‌افزارهای مربوط به کسب ‌و‌ کار را محقق کنیم. موفقیتی که تا آن‌زمان در کشورمان به‌دست نیامده بود.

اکنون وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، خوشبختانه همکاران سیستم به دستاوردهای بزرگی نایل شده است که در روزهای اول تنها درحد آرزو بوده است و پویایی همکاران سیستم در طول زمان همواره ما را به سمت گسترش‌های بیشتر و موفقیت‌های بزرگ‌تر هدایت کرده است.

در شرایط تحریم که صنایع و سازمان‌ها برای توسعه و مدرن‌سازی فعالیت‌ها و فرایندهای خود به نرم‌افزارهای جهانی دسترسی نداشتند، همکاران سیستم با بومی‌سازی جدیدترین تکنولوژی‌های نرم‌افزاری جهان نقش مهمی را در کمک به مدیران برای موفقیت بیشتر ایفا کرده است. درعین حال این شرکت با دستیابی به موفقیت‌های پی‌در‌پی، الگوی بسیاری از فعالیت‌های کارآفرینانه‌ی جامعه و رونق بازار نرم‌افزار کشور به شمار می‌رود.

از همان سال‌های نخست فعالیت، شفافیت حاکم بر محیط همکاران سیستم موجب می‌شد که مجموعه‌ی کارکنان و مشتریان ما از گزارش‌های سالانه‌ی فعالیت‌های صورت گرفته آگاه شوند. خوشبختانه با ورود گروه همکاران سیستم به بورس، گزارش‌های عملکرد و فعالیت‌های دوره‌ای ما در سطح بازار سرمایه مدیران صنایع کشور، دانشگاهیان و علاقه‌مندان مورد مطالعه و قضاوت قرار می‌گیرد که موجب خشنودی همه‌ی تیم همکاران سیستم است.

امروز که شما این گزارش را دریافت می‌کنید همکاران سیستم پایگاه بیش از ۱۳۰۰ نفر از بهترین جوانان تحصیلکرده این سرزمین است که پس از گذراندن دوره‌های آمادگی، مشتاقانه به حدود ۲۵ هزار شرکت و سازمان بزرگ متوسط و کوچک ایران خدمت می‌کنند. این نوعِ خدمت که ارائه‌ی راهکارهای فن‌آوری اطلاعات و نرم‌افزار است، سرآمد فعالیت‌های همه‌ی جوامع پیشرفته‌ی دنیاست و بدون شک نقش موثری در پیشرفت اقتصادی بنگاه‌های بزرگ کشورمان ایفا می‌کند. از سوی دیگر، خوشبختانه تجربه‌ی کار در همکاران سیستم افزون‌بر توسعه‌ی فنی برای افراد تحصیلکرده و متخصص، شرکت را در جایگاهی قرار داده است که نزدیک به ۱۰۰ نفر از همین جمع را به ظرفیت مدیریتی کشور اضافه نماید.

راهکاران اولینERP ملی است که همکاران سیستم تولید و در ۵ ساله اخیر در بسیاری از صنایع بزرگ کشور عملیاتی نموده است. موفقیت این مجموعه‌ی نرم‌افزاری در این سال‌ها برند راهکاران را در بین صنایع کشور مشهور نموده است. در سال ۱۳۹۵ و بر اساس برنامه‌های تدارک شده ما موفق شدیم که گونه‌ی رایانش ابری راهکاران را نیز به بازار عرضه کنیم که این عرضه شروعی بر کاربردی کردن رایانش ابری در بازار ERP کشور تلقی می‌شود.

در سال گذشته علاوه بر ارائه‌ی راهکار به چند هزار شرکت کوچک و بزرگ جدید، توانستیم چندین برند معتبر از صنایع پتروشیمی و نفت و صنایع غذایی و خرده فروشی و پخش را به جمع مشتریان موفق همکاران سیستم اضافه کنیم.

تلاش متمرکز و اتکا به ارزش‌های شرکت که خدمت به مشتریان و پیشرفت را سرلوحه‌ی خود قرار داده است و اقبال بازار به همکاران سیستم، نتیجه‌ی اقتصادی قابل‌توجهی را برای شرکت به همراه داشته است. در سال گذشته همکاران سیستم موفق شده است افزون بر کسب نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان سود، روند افزایش حاشیه‌ی سود را پیش‌روی خود قرار دهد.

مسیری که در سال گذشته آغاز و در سال ۱۳۹۶ برای ادامه‌ی آن، برنامه‌ریزی کرده‌ایم می‌تواند جایگاه همکاران سیستم را در بازار ایران و منطقه عمده‌تر کند. خطوط تولید نرم‌افزارهای مختلف را در محیط موبایل گسترش داده‌ایم و در سال جاری قصد داریم که یک خط کامل تولید محصول‌های موبایل را در کارخانه‌ی تولید نرم‌افزارمان مستقر کنیم. توسعه‌ی فعالیت‌های همکاران سیستم در پروژه‌های بزرگ بخش قابل‌توجهی از درآمد سال گذشته‌ی ما را تشکیل می‌دهد و در سال جاری نیز قصد داریم در بسیاری از صنایع بزرگ کشور سیستم‌های کارخانه‌ای و بهای تمام‌شده را پیاده‌سازی و عملیاتی کنیم.

با دو تجربه در سال ۱۳۹۵ توانستیم که محصول‌های نرم‌افزاری شرکت‌های دیگر را در اختیار بگیریم و با مجموعه‌ی راهکاران یکپارچه کنیم. به این ترتیب با سرمایه‌گذاری درفعالیت نرم‌افزاری شرکت‌های دیگر و متناسب‌سازی آن با مجموعه‌ی راهکاران حلقه‌ی خدمات نرم‌افزاری را برای مشتریانمان کامل‌تر کردیم و در عین حال با به‌کارگیری این مدل جدید توانستیم با شتاب بیشتری زمینه‌ی توسعه‌ی بازار و فعالیت‌های همکاران سیستم در سال جدید و سال‌های آینده را فراهم کنیم.

ما مصمم هستیم و برنامه ریزی نموده‌ایم که در سال جاری و تا سال ۱۴۰۰ خدمات به مشتریانمان را کیفی‌تر کنیم و دامنه‌ی فعالیت‌هایمان را در صنایع جدید گسترش دهیم. قصد داریم با تقویت هسته‌ی قدرتمند همکاران سیستم، توسعه‌ی بیش‌تر کسب‌وکار را از طریق مشارکت و همکاری با شرکت‌های دیگر پیش ببریم. با این رویکرد، مسلما توسعه و موفقیت ما در بازار با شیب بیشتری رشد خواهد کرد.

کاربردی کردن تکنولوژی‌های جدیدتر که سرعت توسعه‌ی آن‌‌ها در جهان شتاب بیشتری گرفته است و همچنین تشکیل تیم‌هایی که در شرایط میسر سیاسی بتوانند فعالیت‌های بین‌المللی همکاران را آغاز کنند، در سال ۱۳۹۶ اجرایی خواهد شد.

تیم مدیریتی ما به پشتوانه‌ی دستاوردهای سی ساله و حمایت و اعتماد مشتریان، برند همکاران سیستم را برندی متعلق به جامعه‌ی ایران وصنعت IT می‌داند و امیدوار است درآینده‌ی نزدیک و در معادلات منطقه‌ای و جهانی بتواند به عنوان یک شرکت پیشرفته‌ی نرم‌افزاری برای همه افتخارآفرین باشد. آرزوی امروز ما این است که همکاران سیستم بتواند با بالا بردن سطح تکنولوژی و کیفیت فعالیت‌های خود، در جایگاه شرکتی موفق در بازار بین المللی نرم‌افزار قرار گیرد.

رییس هیئت مدیره گروه همکاران سیستم
محمود نظاری
خردادماه سال ۱۳۹۶