داستان موفقیت گروه صنعتی خالص‌سازان

نام مشتری: گروه صنعتی خالص‌سازان
کسب‌وکار: تولیدی – صادراتی
صنعت: فلزات اساسی
راهکار: دفتر کل، دریافت و پرداخت، انبار، دارایی، کارگزینی-جبران خدمات-فروش تدارکات و بهای تمام شده

در یک نگاه

گروه صنعتی خالص‌سازان شامل سه شرکت خالص سازان روی زنجان، شمش روی میهن و کانه آرایی آریا با بیش از ۱۰ سال فعالیت و دارا بودن ۷۰۰ پرسنل، از شرکت‌های مهم صنعت روی است. این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار ساخته شده است و در حال حاضر بیش از ۹۵درصد از تولیدات آن به اقصی نقاط دنیا صادر می‌شود.
این مجموعه عضو فعال انجمن بین‌المللی روی، انجمن توسعه‌ی سرب و روی هند، انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران، شرکت تعاونی صنایع و معادن سرب و روی کشور، انجمن آزمایشگاه‌های همکار آزمون و کالیبراسیون و اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنایع و معادن سرب و روی است که در حال سپری کردن فرآیند پذیرش در بورس است.

نیاز کسب‌وکار

خالص‌سازان که از سال ۱۳۸۶ از سیستم‌های تحت ویندوز همکاران سیستم استفاده می‌کرد، با توسعه‌ی کسب‌وکار و ورود به بازارهای بین‌المللی و در تلاش برای ورود به بازار بورس ایران، با نیازهای جدیدی روبه‌رو شد:

  • ثبت اطلاعات ارز در سیستم انبار
  • محاسبه‌ی دقیق خدمت در بهای تمام شده
  • گزارش‌گیری سریع و به‌موقع از اطلاعات شرکت‌های فرعی

به‌علاوه با افزایش سرمایه انسانی گروه صنعتی خالص‌سازان، برای سرعت و دقت‌بخشی به محاسبات جبران خدمات، مجموعه به راهکار به‌روزتری نیاز داشت:

ثبت و ضبط اطلاعات کارگزینی و جبران خدمات به‌شکل یکپارچه و در یک دیتابیس

دستاوردهای پس از استقرار

با ارتقای نرم‌افزارهای پیشین خالص‌سازان به راهکاران همکاران سیستم، کنترل و نظارت کامل فرآیندها در این مجموعه‌ی صنعتی فراهم شد و اکنون با تحت وب بودن راهکاران دسترسی به اطلاعات، درست، دقیق و در لحظه است.
اکنون؛

  • با ویژگی چند ارزی راهکاران، اطلاعات فروش‌های خارجی و واردات کالا با ارزهای مورد نظر ثبت و ضبط می‌شود و دیگر نیازی به فرآیندهای دستی محاسبات تبدیل ارز نیست.
  • با امکان محاسبه‌ی کالا و خدمت در بهای تمام شده‌ی راهکاران، مجموعه می‌تواند بهای تمام شده را به تفکیک کالا و خدمت، به‌درستی و با دقت محاسبه کند تا پیش از آن فقط امکان محاسبه بهای تمام شده کالا میسر بود.
  • با یکپارچگی اطلاعات و تحت وب بودن راهکاران، تمام اطلاعات سازمان در یک دیتابیس ثبت می‌شود و بر همین اساس، واحد سرمایه انسانی سازمان با یکپارچگی اطلاعات میان کارگزینی و جبران خدمات به لحاظ تفکیک مراکز هزینه و دسترسی و سهولت در تشخیص درآمد و هزینه‌ی هر واحد، توانست به محاسبات جبران خدمات دقت بیش‌تر و سرعت بهتری ببخشد.

از زبان مشتری
خانم گیتی‌فر؛ مدیر مالی

با در اختیار داشتنIP، حسابرس داخلی بدون نیاز به مراجعه‌ی مستقیم به شرکت می‌تواند از تمامی شرکت‌های گروه گزارش تهیه کند، هم‌چنین به‌صورت لحظه‌ای و سریع به سیستم دسترسی پیدا کند.
پیاده‌‌سازی و پشتیبانی کادر مجرب همکاران سیستم که احاطه‌ی کامل به سیستم دارند، بسیاری از خطاهای کاربری را تسهیل می‌کند. در واقع خالص سازان، شرکت همکاران سیستم را یک همراه برای خود می‌داند.