رویداد آنلاین «آخرین اصلاحات قوانین مالیاتی و راهکارهای نرم‌افزاری مدیریت آن» برگزار شد

رویداد آنلاین «آخرین اصلاحات قوانین مالیاتی و راهکارهای نرم‌افزاری مدیریت آن» روز سه‌شنبه 4 خرداد 1400 با حضور بیش از 900 شرکت‌کننده برگزار شد. در این رویداد فرشید رستگار مدرس و مشاور مالیاتی به همراه امیرحسین پورعلی مدیر فروش راهکاران ابری مسائل مربوط به اصلاحات قوانین مالیاتی و راه‌حل‌های سیستمی آن‌ها را شرح دادند.

کسب‌وکارها باید بر تغییرات قوانین مالیاتی مسلط باشند

فرشید رستگار به قوانین مالیاتی بودجه 1400 اشاره و تاکید کرد که مودیان مالیاتی باید بر تمامی قوانین خصوصا قانون بودجه هر سال تسلط کافی داشته باشند. وی با اشاره به بند «ل» تبصره 6 قانون بودجه 1400 گفت: در این بند اشاره شده که در معاملات پیمانکاری تا زمانی که کارفرما پول را به پیمانکار پرداخت نکرده، سازمان امور مالیاتی نباید اصل مالیات و جرائم مالیاتی را دریافت کند.»
این مشاور مالیاتی در ادامه به برخی حمایت‌ها و همچنین لغو برخی معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده در بندهای «ت» و «ق» تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 اشاره کرد که مودیان مالیاتی باید از آن اطلاع پیدا کنند.

از جمله این موارد می‌توان به معافیت مالیاتی فعالیت‌های مربوط به انتشارات کمک درسی و هنری، حذف معافیت مالیاتی موسسات کنکور دانشگاه، حمایت از تولید و صاحبان کسب‌وکارهای آسیب دیده از کرونا، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد تجاری و صنعتی و رفع تعهد ارزی اشاره کرد.
رستگار در ادامه به مباحث مختلف دیگری همچون فسخ شدن ماده 16 آیین‌نامه تحریر دفاتر، بحث inta code و حذف علی‌الراس اشاره کرد.

راهکاران ابری همکاران سیستم؛ راه‌حلی جامع با هزینه‌ای به صرفه

در بخش بعدی رویداد، امیرحسین پورعلی مدیر فروش راهکاران ابری همکاران سیستم قابلیت‌های این راه‌حل نرم‌افزاری برای حل چالش‌های مالیاتی کسب‌وکارها را شرح داد.

به گفته‌ی پورعلی، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، نهادهای نظارتی مالیاتی موضوعات و حجم عملیات پیچیده‌تری را از مودیان درخواست می‌کنند. او در ادامه به این سوال جواب داد که یک نرم‌افزار یکپارچه چگونه می‌تواند در کاهش این حجم عملیات کمک کند و ریسک تهیه اطلاعات و خطا را به حداقل برساند؟

او به اهمیت یکپارچگی نرم‌افزار در گردش مناسب اطلاعات در سازمان اشاره کرد و افزود: «یکپارچگی تنها به یکپارچگی اطلاعات در یک نرم‌افزار اشاره ندارد. چرا که معمولا نیاز است یک ارتباط مستقیم و آنلاین بین اطلاعات نرم‌افزار مالی با اطلاعات سایر نرم‌افزارهای سازمان برقرار شود. همچنین ممکن است نیاز به اتصال نرم‌افزار مالی به حساب‌های بانکی باشد تا بتوان صورت‌حساب‌های آنلاین را مستقیما از بانک دریافت کرد.»
مدیر فروش راهکاران ابری در ادامه به انواع مالیات شرکت‌ها شامل مالیات بر درآمد، مالیات ارزش افزوده، مالیات حقوق و دستمزد و همچنین چالش‌هایی که شرکت‌ها در زمینه‌ی موضوعات مالیاتی دارند، اشاره کرد سپس به تشریح انتظاراتی پرداخت که از یک نرم‌افزار مالی برای حل چالش‌ها باید توقع داشت.
مدیرفروش راهکاران ابری، با برشمردن انواع مالیات شرکت‌ها، چالش‌هایی که شرکت‌ها در این زمینه دارند را شرح داد و ویژگی‌های یک نرم‌افزار مالی برای حل بهینه‌ی این چالش‌ها را شرح داد. به گفته‌ی پورعلی، تعیین دوره‌های گزارشگری مالیاتی، شناسایی عملیات مشمول مالیات، صدور سند کل برای تحریر دفاتر قانونی، اطمینان از عدم تغییر اطلاعات ثبت شده در دوره‌های گزارشگری، سهولت در تهیه صورت‌های مالی اساسی، گزارش‌های متناسب برای اثبات مالیات شناسایی شده و ارائه فایل‌های خروجی متناسب با آخرین قوانین جاری مالیاتی بخشی از این ویژگی‌ها هستند.
پورعلی در ادامه به تشریح خروجی‌های مورد انتظار یک نرم‌افزار مالی برای ارائه به نهادهای نظاراتی از جمله دفاتر روزنامه و کل، اظهارنامه عمومی، اظهارنامه آلایندگی، دیسکت مالیات حقوق، دیسکت خرید و فروش فصلی و برخی موارد دیگر پرداخت.
او با اشاره به ویژگی‌های نرم‌افزارهای ابری و گفت: «در این نرم‌افزارها، تامین امنیت و میزبانی اطلاعات در جای دیگری است. بنابراین دیگر نیازی به تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای سرور، زیرساخت، شبکه و همچنین تامین نیروهای متخصص برای مدیریت این نرم‌افزارها نیست. از این رو صرفه‌جویی فوق‌العاده‌ای برای سازمان‌ها به همراه خواهد داشت. این نرم‌افزارها خصوصا برای شرکت‌هایی که دارای پراکندگی جغرافیایی هستند، می‌تواند بسیار کارآمد باشد.»

پور علی ادامه داد: «کارکنان شعب مختلف یک سازمان می‌توانند از طریق اینترنت از آخرین نسخه نرم‌افزارهای ابری استفاده کنند. با این کار از ثبت تکرار ثبت اطلاعات متعدد نیز جلوگیری می‌شود. نرم‌افزارهای ابری همان امکانات سیستم سنتی را با مزایای بیشتر و از طریق اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهند.»
مدیر فروش راهکاران ابری همکاران سیستم با اشاره به یکی دیگر از مزایای نرم‌افزارهای ابری یعنی پرداخت بر مبنای نیاز، گفت: «مشتری می‌تواند بر مبنای میزان استفاده خود از نرم‌افزار، حق اشتراک سالانه یا ماهانه را پرداخت کند. در اینجا مالیکت اطلاعات و داده‌ها همچنان برای مشتری است. فقط تامین امنیت و به‌روزرسانی آن بر عهده شرکت سرویس‌دهنده است.»
او در پایان با اشاره به اینکه راهکارن ابری همکاران سیستم تمامی این مزایا را به شکل یکپارچه در خود دارد، آن را یک راه‌حل نرم‌افزاری مناسب برای پاسخ به نیازهای مالی سازمان‌ها دانست.
بخش پایانی رویداد، به پاسخ به پرسش‌های مخاطبان در زمینه‌ی قوانین مالیاتی و راهکارهای سیستمی آن اختصاص داشت. ویدئوی کامل رویداد در این نشانی در دسترس شماست.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *