گفتگوی فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم با سامانه اخبار و تحلیل اقتصادی بورسان

مدیرعامل همکاران سیستم در گفتگو با سامانه بورسان، فرایندهای عملیاتی و مدل کسب‌و‌کار همکاران سیستم را برای علاقه‌مندان و فعالان بازار سرمایه تشریح کرد.
اندازه بازار پیش روی همکاران سیستم محور اول این گفتگو بود. فولادی در این زمینه گفت: «بازار ما به اندازه تمامی شرکت‌های ایران است. برای نمونه؛ حدود 65% از شرکت‌های حاضر در بورس مشتری همکاران سیستم هستند و این 65% قابلیت فروش مجدد بسیار بزرگی در داخلشان وجود دارد.»
معرفی نرم‌افزارهای راهکاران؛ ERP بومی همکاران سیستم بخش دیگر گفتگوی فولادی با سامانه اخبار و تحلیل اقتصادی بورسان بود. به گفته‌ی فولادی راهکاران فرایندهای بخش‌های مختلف سازمان‌ها مانند مالی، فروش، لجستیک، پخش و سرمایه‌انسانی را پوشش می‌دهد و امکانی را فراهم می‌کند که آن‌ها بتوانند ارتباط موثری با ذی‌نفعان بیرونی خود برقرار کنند.»
در ادامه فولادی به تشریح شیوه‌ی قیمت‌گذاری نرم‌افزار و خدمات پرداخت و گفت: «قیمت‌گذاری به نوع نرم‌افزار و دامنه‌ای که پوشش می‌دهد بستگی دارد. اگر نرم‌افزار را معادل یک محصول در نظر بگیریم، بخشی از درآمدهای همکاران سیستم از محل فروش لایسنس نرم‌افزار است، بخش دیگر مربوط به خدماتی است که به ازای پیاده‌سازی محصولات نرم‌افزاری تحت عنوان خدمات استقرار دریافت می‌شود. بخش سوم مربوط به خدمات نگهداری نرم‌افزار یا پشتیبانی است که برای همکاران سیستم درآمد تکرار پذیر ایجاد می کند. حدود 30% از درآمدهای ما هرسال درآمد تکرارپذیر است که از محل پشتیبانی تامین می‌شود.»
در بخش پایانی گفتگو، فولادی به برنامه‌های توسعه‌ای همکاران سیستم در زمینه‌ی رایانش ابری اشاره کرد. مدیرعامل همکاران سیستم گفت:« همکاران سیستم اولین شرکت ایرانی است که 4 سال پیش به سمت عرضه‌ی خدمت بر بستر رایانش ابری حرکت کرد. هم‌اکنون بیش از 1000 مشتری از راهکارهای ابری ما استفاده می‌کنند. خوب است بدانید که درآمد حاصل از خدمات رایانش ابری تماما تکرارپذیر است. در 5 سال آینده بیش از 75% از خدمات همکاران سیستم بر بستر ابر خواهد بود.»

فیلم کامل این گفتگو را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *