پاسداشت فرهنگ همکاران سیستمی

پاسداشت فرهنگ همکاران سیستمی

در دنیا شرکت های ماندگاری هستند که با ارزش آفرینی خود همواره مورد تحسین و احترام جوامع بوده و هستند. در جهان صنعتی شرکت‌های پایداری تاسیس شده اند که بخش عمده ای از پیشرفت بشریت امروز مرهون تفکر و تلاش بنیانگذاران این شرکت هاست.

دستاورد این شرکت‌ها موجب تحولات شگرف در کیفیت زندگی انسان‌ها به ویژه در صد سال اخیر شده است.
تاریخ این شرکت‌ها حاکی از آن است که سازندگی، نوآوری، توسعه و تداوم جوهر اصلی تفکر بنیانگذاران بوده است. باز به گواهی تاریخ، این شرکت‌ها در ابتدا نهال هایی بیش نبودند. اما گروهی به دور آن نهال‌ها گرد آمدند و چشم از آن‌ها برنتابیدند تا از آن نهال‌ها درختانی تنومند به بار آوردند. آری این گروه‌ها‌‌ همان کارکنان شرکت‌ها هستند که خود ثمره تلاش خود را درجریان زندگی خود می‌بینند و به آن مباهات می‌کنند.
بنیانگذاران کار آفرین همکاران سیستم نیز در ۲۵ سال قبل نهالی را کاشتند که خوشبختانه امروز به درختی پربار و قامتی برافراشته تبدیل شده است. تعداد اندک افراد روزهای آغازین همکاران سیستم اکنون به جمعیتی گسترده در سراسر کشور گسترش یافته است.
همکاران سیستم در ۲۵ سال قبل در صنعت نوپای IT برای مدیران کشور باب تازه‌ای گشود. شرایط برای کار درکشور بنا بر اثرات باقیمانده از جنگ بسیار دشوار بود. اما کشور ایران سرمایه ارزشمندی بنام جوانان با هوش واستعداد دارد که اگر این نیروی عظیم جوان در پرتو مدیریتی قرار گیرد که استعداد آن‌ها کشف شود، خلق آثار بزرگ در عرصه‌های مختلف هرگز دور از ذهن نخواهد بود.
استراتژی همکاران سیستم در عرصه منابع انسانی از ابتدا جذب جوانان مستعد بود. این جوانان در پرتو فرهنگ همکاران سیستم به نیروهای ارزشمندی در جامعه تبدیل شدند که از این بابت نیز مشتریان، با اعتماد به تخصص و تعهد این نیرو‌ها، شرکت را در مسیر توسعه همراهی و حمایت کردند.
امروز در این برهه و در این نوشته ناگزیرم فقط یکی از این جوان‌ها را نام ببرم، هرچند در قلب خود نام‌های بسیاری را دارم که هم اکنون در همکاران سیستم می‌کوشند تا پیشرفت خود و توسعه همکاران سیستم را رقم زنند.
در مرداد ماه ۱۳۸۰ کمیته جذبی تشکیل شد که من نیز یک عضو آن بودم. داوطلب ما جوانی بود که در رزومه خود تحصیلات خوب و سابقه بیش از ۴ سال کار برنامه نویسی را داشت.
هر چند این دو عامل دست مصاحبه شونده را برای یک مصاحبه استخدامی موفق پر می‌کرد اما مصاحبه کننده‌ها به راحتی دست بردار نبودند و مصاحبه شونده را در برابر پرسش‌های گا‌ها دشوار از زاویه شخصیت، اثربخشی، ماندگاری و یادگیری قراردادند. او در آن جلسه با اتکا به نفس کم نظیری تصویر موفقیت آمیزی از آینده خود در ذهن اعضای کمته جذب ایجاد کرد.
او پذیرفته شد و کار را از برنامه نویسی شرکت شروع کرد. در مدت زمان کوتاهی همکاران او دریافتند که برنامه نویسی لایق با توانمندی های تحلیل‌گری و طراحی به جمع آنان پیوسته است. کارگشایی او در تولید و ساخت سیستم‌ها توجه مدیران ارشد گروه را به خود جلب کرد و او جزو مدیران جوانی قرار گرفت که برای گذراندن دوره MBA معرفی شد.
او پس از گذراندن چهار سال کار در همکاران دوره جدیدی از پیشرفت خود که همانا سرپرستی تیم‌های تولید، معاونت تولید، مدیریت تولید، هیات مدیره شرکت‌های زیرمجموعه و نهایتا عضویت هیات مدیره گروه را آغازکرد.
این جوان سابق که هم اکنون مدیری با تدبیر است، مهدی امیری نام دارد. مهدی امیری که اکثریت خانواده همکاران سیستم او را به شخصی کاردان، منصف، دقیق، پیگیر، سلیم النفس، مشتری مدار، ومصمم به پیشرفت همکاران سیستم می‌شناسند عهده دار مسئولیت مدیر عاملی همکاران سیستم است. من بسیار امیدوارم که او با تفکر اقتصادی که در کسب وکار صنعت نرم افزار دارد این مسئولیت بزرگ را به نحوی شایسته برای تمام ذینفعان همکاران سیستم ایفا نماید.
شناخت از توانمندی‌های مهدی امیری ظرف سالهای اخیر مسیر انتخاب برای من و سایر اعضای هیات مدیره گروه را بگونه‌ای آسان نمود که خوشبختانه انتخاب ایشان به سمت مدیرعامل گروه همکاران سیستم به اتفاق آرا صورت گرفت.
امروزه موفقیت‌های بدست آمده از منظر اقتصادی در عرصه نرم‌افزار کشور و حضور این شرکت در بازار بورس ایران برای بنیانگذاران و مدیران ارشد شرکت غیر قابل انکار است اما منزلت اجتماعی همکاران سیستم همه ما موسسان و مدیران نسل اول همکاران سیستم را بر آن می‌دارد که با تمام وجود از این ثروت ملی و اجتماعی مراقبت نماییم.
برند همکاران سیستم، دستاورد‌ها، محصولات جدید و نواندیشی تیم مدیریت خوشبختانه بستری را فراهم نموده است که در آینده‌ای نزدیک شاهد جهشی دیگر در پیشرفت و برتری همکاران سیستم در صنعت IT کشور و منطقه باشیم.
هرچند کماکان مانند ۲۵ سال اخیر در کنار مهدی امیری و سایر مدیران با تمام توان حضور خواهم داشت اما علاقمندم در نقشی جدید با حضور در کنار این مدیران در ترویج و مراقبت از بزرگ‌ترین ثروت همکاران سیستم که‌‌ همان فرهنگ همکارانی است زندگی کاری خود که همواره به آن افتخار کرده‌ام ادامه دهم.
اطمینان دارم این فرهنگ که در آن کار و تعامل حرفه‌ای در محیطی دوستانه، انسجام و تلاش تیمی و مشتری گرایی از ارزش‌های کلیدی است، موجب خواهد شد تا مهدی امیری به همراه تیم مدیریتی‌اش و همه همکاران سیستمی‌ها یکی از بهترین دوران همکاران سیستم را رقم بزند.

شهریار رحیمی

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *