رویکرد ویژه همکاران سیستم در پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

رویکرد ويژه همکاران سیستم در پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات

واحد زیرساخت شبکه  همکاران سیستم، موفق شد با ایجاد و پیاده‌سازی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، گواهینامه ISO/IEC ۲۷۰۰۱ را یک سال دیگر تمدید کند. همکاران سیستم نخستین بار، سال گذشته این گواهینامه را از موسسه  IMQ ایتالیا دریافت کرد. راه اندازی این سیستم، با هدف مدیریت امنیت سرویس‌های داخلی، محصولات و اطلاعات مشتریان در مقابل انواع تهدیدهای امنیتی انجام شده است.
سعید کاظمی، مدیر واحد زیرساخت شرکت همکاران سیستم، در این رابطه گفت: «برای پیاده‌سازی این استاندارد بیش از بیست مستند خط‌مشی و رویه امنیتی توسط کارشناسان تیم‌های مختلف واحد زیرساخت تدوین و پیاده‌سازی شده است.»
او با اشاره به مزایای راه اندازی سیستم امنیت اطلاعات گفت: «پشتیبان‌گیری، بروزرسانی سیستم‌ها، مستندسازی، ثبت سوابق، استفاده از آنتی‌ویروس، داشتن برنامه تداوم کسب وکار و مهم‌تر از همه افزایش آگاهی کارکنان در ارتباط با مسائل امنیت اطلاعات، باعث بهبود کیفیت سرویس‌ها وافزایش اطمینان به سرویس‌های ارائه شده توسط این واحد شده است.»
وی همچنین با اشاره به برنامه همکاران سیستم برای توسعه این سیستم گفت: « هم‌اکنون همکاران سیستم در فاز اجرایی گسترش سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در بخش فناوری اطلاعات و تمامی بخش‌های سازمان قرار دارد. در نتیجه این فرایند همه سیستم‌های اطلاعاتی داخلی، سرویس‌های پشتیبانی به مشتریان، وب‌سایت‌های شرکت و سیستم‌های کاری کارکنان و تاسیسات سازمان تحت پوشش قرار می‌گیرند.»

موسسه ISO و IEC بطور مشترک مجموعه استانداردهای سری ISO ۲۷۰۰۰ (که با عنوان استانداردهای ISMS نیز شناخته می‌شوند) را برای امنیت اطلاعات منتشر کرده‌اند. این استانداردها انواع مباحث در حوزه‌ی امنیت اطلاعات را پوشش می‌دهند. گواهینامه ISO/IEC ۲۷۰۰۱ استاندارد اصلی ISMS به شمار می‌رود.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *