در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها اعلام شد: توسعه فراگیر راهکاران ابری؛ استراتژی همکاران سیستم تا سال ۱۴۰۰

همکاران سیستم در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها، توسعه فراگیر راهکاران ابری تا سال ۱۴۰۰ را به عنوان استراتژی اصلی خود اعلام کرد.
روز شنبه ۱۱ خرداد، مدیران همکاران سیستم در نشست‌خبری که در خانه‌ی کارمان برگزار شد، میزبان نمایندگان رسانه‌ها بودند. در این نشست، افزون‌بر مرور عملکرد شرکت در سال ۹۷، برنامه‌ها و اهداف همکاران سیستم در سال جاری برای نمایندگان رسانه‌ها تشریح شد.
توسعه‌ی بازار راهکاران ابری، افزایش توان پاسخگویی محصولی و توسعه‌ی بازار به‌وسیله‌ی فرایار راهکاران و گسترش فعالیت در بازارهای تخصصی پخش، خرده‌فروشی و دولت از مهم‌ترین مواردی بودند که در این نشست به آن‌ها پرداخته شد.
در ابتدای این نشست، شهریار رحیمی، یکی از بنیان‌گذاران و عضو هیئت‌مدیره‌ی همکاران سیستم، سال ۹۷ را یکی از موفق‌ترین سال‌های این شرکت دانست که در آن تعهدات به مشتریان وسهام‌داران به خوبی محقق شده است.


وی در ادامه با اشاره به اینکه استراتژی همکاران سیستم تداوم در کنار توسعه است، تغییر مدیرعامل را یکی از رویکردهای شرکت از بدو تاسیس تا به امروز دانست.
در ادامه مهدی امیری نایب رئیس هیئت‌مدیره همکاران سیستم گفت: «ما در همکاران سیستم قصد داریم یک شرکت با عمری بیش از یکصد سال داشته باشیم و این هدف یک مدل خاص از مدیریت را می‌طلبد.»


فرید فولادی، مدیرعامل جدید همکاران سیستم نیز در صحبت‌های خود گفت: « فعالیت ما در ۳۲ سال گذشته ارائه نرم‌افزارهای هوشمند برای هدایت بهتر کسب‌وکارها بوده و همواره با عرضه‌ی راهکارهای خود در پایداری و توسعه‌ی صنایع مهم کشور سهیم بوده‌ایم. در شرایط خاص اقتصادی، راهکارهای ما به بهینه‌ترشدن عملکرد کسب‌وکارها کمک می‌کنند.»
او در بیان عملکرد شرکت در سال ۹۷ گفت: «ما در سال ۹۷ سال درخشانی داشتیم. سود عملیاتی ۴۷ درصد رشد داشت و یکی از بهترین سال‌های فعالیت ما بود.» وی افزود: «ما در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ مشتری در محصول اصلی همکاران سیستم؛ «راهکاران» داریم . راهکاران در سال گذشته ۵۱ درصد رشد فروش داشته است.»
فرید فولادی به تصمیم همکاران سیستم برای عرضه سهام شرکت سپیدار سیستم به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه همکاران سیستم در فرابورس اشاره کرد و افزود: «سپیدارسیستم با دو محصول سپیدار و دشت، بیش از ۴۳۰۰۰ مشتری داشته و ۳۴ درصد رشد فروش را در سال ۹۷ تجربه کرده است.»


مدیر عامل همکاران سیستم استراتژی اصلی این شرکت در سال ۱۳۹۸ را «توسعه بازار راهکاران ابری» دانست و از عرضه‌ی تدریجی تمام محصولات همکاران سیستم بر سرویس‌های ابری و توسعه‌ی فراگیر این محصول تا سال ۱۴۰۰ خبر داد. فولادی در ادامه از رشد ۷ برابری فروش راهکاران ابری در سال ۹۷ خبر داد و افزود: «با عرضه‌ی راهکاران ابری توانسته‌ایم میزان پاسخ‌گویی به نیازهای کسب‌وکارهای متوسط را افزایش دهیم. شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از راهکاران ابری هزینه‌های استفاده و نگهداشت نرم‌افزار را کاهش دهند، هم‌زمان یک سبدمحصولی کارآمد را دراختیار بگیرند و در هر زمان و هر مکان به اطلاعات موردنیازشان دسترسی داشته باشند.»
فرید فولادی گفت: «مزیت‌هایی که راهکاران ابری برای مشتریان به همراه دارد باعث استقبال از آن شده است از جمله دسترسی به سیستم از هر نقطه و در هر زمان، رفع نگرانی تامین امنیت و پشتیبانی و هزینه معقول.» فولادی در بخش پرسش و پاسخ نیز توضیح داد که راهکاران ابری این شرکت یک راهکار خوب برای حمایت از کسب‌و‌کارهایی است که شرایط اقتصادی فعلی، امکان توسعه فنی را برای آن‌ها بسیار دشوار کرده اما در همین شرایط و با مدل‌های پرداخت حق اشتراک، شرکت‌ها قادر به صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه خواهند بود.
فولادی در ادامه به ابزار فرایار راهکاران اشاره کرد و توضیح داد که امروزه متناسب‌سازی و توسعه نرم‌افزار در دنیا به سمت پلتفرم‌های توسعه Low-Code در حال حرکت است و به کمک فرایار که بر اساس این مدل توسعه داده شده است، میتوان ابزارهای متناسب با نیاز سازمان‌ها را توسعه داد و آن را با محصول راهکاران یکپارچه کرد. این مدلی است که میتواند جامعه‌ای از برنامه‌نویسان و مدیران فناوری را به حضور در این اکوسیستم ترغیب کند.
در بخش پایانی نشست خبری همکاران سیستم، اعضاء هیئت‌مدیره به پرسش‌های نمایندگان رسانه‌ها پاسخ دادند.


فرید فولادی در پاسخ به پرسشی در مورد سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها و فین‌تک‌ها گفت: «فعلا تمرکز ما روی خط محصول خودمان است و خط مشی ما سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌هایی است که در حوزه کاری ما باشند. اگر موردی در این بخش باشد، به آن علاقه‌مند هستیم.»
پرسش دیگر، به موضوع مهاجرت نیروهای فنی و راهکار همکاران سیستم برای مواجهه با این مشکل اختصاص داشت. محمد عزیزالهی در پاسخ به این پرسش گفت: «همکاران سیستم حساسیت ویژه‌ای روی نیروی انسانی دارد. اگر بخواهیم واقعی نگاه کنیم، مهاجرت نیروهای فنی دامن‌گیر جامعه است. اما حساسیت ما روی نیروی انسانی ما را به این سمت برده که برنامه‌های متنوعی برای افزایش انگیزه آنان داشته باشیم. گزینه‌های مالی و توسعه‌ فردی را در نظر می‌گیریم. با این شرایط همکاران سیستم تبدیل به محلی می‌شود که متخصصین با آسایش بیش‌تری بتوانند در آن فعالیت کنند.»
این نشست با حضور نمایندگان رسانه‌های فعال در زمینه‌های فناوری، اقتصادی، بورس و استارت‌آپ‌ها برگزار شد.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *