در سمینار تخصصی همکاران سیستم معرفی شد: راهکار حسابداری و صورت‌های مالی تلفیقی، ویژه‌ی هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری

پس از تجربه‌ی موفقیت‌آمیز استقرار راهکار حسابداری و صورت‌های مالی تلفیقی همکاران سیستم در چند شرکت سرمایه‌گذاری و هلدینگ، روز گذشته این راهکار با با برگزاری یک سمینار تخصصی، به مدیران هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و متخصصان حوزه حسابداری و حسابرسی معرفی شد.

در این سمینار که با حضور نزدیک به ۱۲۰ نفر از مدیران ارشد و متخصصان برگزار شد، همکاران سیستم ضمن معرفی راهکار حسابداری و صورت‌های مالی تلفیقی، تجربه‌ی موفق استقرار این راهکار در شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی را نیز با حاضرین به اشتراک گذاشت.

در بخش اول سمینار، دکتر نوروزبیگی، مدیر اجرایی مرکز آموزش حسابداران خبره، روند رو به افزایش تشکیل هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را توضیح داد. وی در ادامه، کاربردها و چالش‌های استفاده از صورت‌های مالی تلفیقی برای ذی‌نفعان این شرکت‌ها شامل سهامداران، اعتباردهندگان، دولت، مدیران و تصمیم‌گیران کسب و کار و حسابرسان و بازرسان قانونی را تشریح کرد.

وی با تاکید بر اهمیت بررسی صورت‌های مالی توسط حسابرسان گفت:« اگر شرکت‌ها بتوانند به حسابرسان این اطمینان را بدهند که صورت‌های مالی تلفیقی، با فرایندهای درست و به صورت سیستماتیک تهیه شده و قابل ردیابی و ارزیابی است، حسابرسان می‌توانند با سرعت و سهولت بیشتری وضعیت مالی شرکت‌های گروه را ارزیابی کرده و نسبت به صحت اطلاعات اظهار نظر کنند.»

تسریع و تسهیل تهیه‌ی صورت‌های مالی تلفیقی با استفاده از راهکار حسابداری صورت‌های مالی تلفیقی همکاران سیستم

در بخش دیگری از سمینار، علیرضا مراحمی، مدیر عامل شرکت هوشمندی تجاری همکاران سیستم، راهکارهای همکاران سیستم برای شرکت‌های هلدینگ و سرمایه‌گذاری شامل راهکار بودجه، راهکار یکپارچه‌سازی سیستمی اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه و راهکار حسابداری و صورت‌های مالی تلفیقی همکاران سیستم را به حضار معرفی و امکانات آن ها برای پاسخ گویی به نیازهای ذی‌نفعان را تشریح کرد.
در ادامه، الهه غریبی، مدیر خط کسب‌و‌کار تلفیق همکاران سیستم، راهکار صورت‌های مالی تلفیقی این شرکت را به حضار معرفی کرد. وی هدف همکاران سیستم از تهیه این راهکار را کمک به افزایش سرعت و بهره وری فرایند تلفیق، تسهیل محاسبات و تعدیلات تلفیقی، بالا بردن دقت محاسبات و قابلیت اتکا و سهولت پاسخگویی به ذی نفعان عنوان کرد.

غریبی با اشاره به پیاده‌سازی موفق راهکار تلفیق در چندین شرکت هلدینگ افزود: «راهکار حسابداری و صورت‌های مالی تلفیقی همکاران سیستم با ایجاد بستر یکسان و زبان مشترک، صورت‌های مالی تلفیقی را برای شرکت‌های هلدینگ، در صنایع مختلف، با ساختارهای شرکتی- مالی متفاوت و در شرایط یکسان نبودن سرفصل‌های مالی محاسبه می‌کند. با استفاده از راهکار حسابداری و صورت‌های مالی تلفیقی همکاران سیستم، علاوه بر افزایش دقت و کاهش خطاهای محاسباتی، فرایند تلفیق با سرعت بیشتری انجام می‌شود. همچنین، اطلاعات ذخیره شده در سیستم، همواره قابل دسترسی است و در هر زمان، امکان انجام محاسبات تلفیق فراهم است.»

پس از ارائه‌ی ویژگی‌های سیستمی توسط ملیحه نوروزی؛ تحلیل گر ارشد راهکار، غریبی اعلام کرد که پیاده‌سازی راهکار صورت‌های مالی تلفیقی برای هلدینگ‌ها بسیار انعطاف پذیر است به شکلی که مستقل از سیستم‌های نرم‌افزارهای شرکت‌های هلدینگ بوده و قابل ارائه به هلدینگ های دارای کسب‌و‌کارهای متنوع است. ضمن اینکه با استفاده از نرم افزارهای همکاران سیستم، سرعت و امکانات مکانیزه شدن فرآیند تلفیق نیز بسیار قابل توجه خواهد بود.

تجربه‌ی گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی در استفاده از راهکار حسابداری و صورت‌های مالی تلفیقی همکاران سیستم

در بخش پایانی این رویداد، دکتر محمدرضا ستایش؛ معاونت مالی و اقتصادی گروه سرمایه‌گذاری خوارزمی، به بیان تجربه‌ی موفق این شرکت در استفاده از راهکار ارائه شده توسط شرکت همکاران سیستم پرداخت. او با اشاره به چالش‌های تهیه صورت‌های مالی تلفیقی پیش از سیستماتیک کردن آن گفت: «سرفصل‌های مالی متنوع، تعدد فایل‌های اکسل پشتیبان تلفیق، حجم بالای اطلاعات و دشواری ردیابی آنها، امکان از دست رفتن اطلاعات، تعدد مبادلات و دشواری مغایرت‌‌گیری‌های فیمابین، پیچیدگی‌های محاسبات و عدم کشف اشتباهات تا مراحل نهایی اصلی‌ترین چالش‌های ما در محاسبه صورت‌های مالی تلفیقی بودند.»

سمینار راهکار صورت‌های مالی و حسابداری تلفیقی همکاران سیستم

ستایش، در ادامه با بیان تجربه استقرار راهکار صورت‌های مالی تلفیقی همکاران سیستم افزود: «با استفاده از این راهکار، صدور محاسبات و اسناد تلفیق به صورت سیستمی انجام شده که در نتیجه آن، سرعت محاسبات افزایش پیدا کرده و فرایندهای پیچیده مرتبط، تسهیل شده است. ما دیگر با تعدد فایل‌های اکسل و پراکندگی اطلاعات مواجه نیستیم و اطمینان داریم که تمامی اطلاعات مورد نیازمان در یک جا موجود و در دسترس است. ما اکنون می‌توانیم نظارت دقیق بر فرایند تلفیق داشته باشیم و اطلاعات را ردیابی و راستی آزمایی کنیم و در نهایت، دغدغه‌ای برای ارائه صورت‌های مالی تلفیقی به حسابرس نداریم.»

سمینار راهکار صورت‌های مالی و حسابداری تلفیقی همکاران سیستم

به گفته‌ی دکتر ستایش صورت‌های مالی تلفیقی دوره‌ی منتهی به ۳۱ خرداد سال ۱۳۹۶، با استفاده از این راهکار تهیه و در سایت کدال منتشر شده است. درحال حاضر این شرکت در حال تهیه‌ی صورت‌های مالی تلفیقی شش‌ماهه با استفاده از همین راهکار است.

این سمینار با برگزاری پنل پرسش و پاسخ و مشارکت فعالانه حضار به پایان رسید. چالش‌های تهیه صورت‌های مالی تلفیقی، زمان و هزینه راه‌اندازی راهکار صورت‌های مالی تلفیقی، استاندارهای تهیه صورت‌های مالی تلفیق و میزان وابستگی هلدینگ به شرکت ارائه‌دهنده راهکار نرم‌افزاری از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در بخش پرسش و پاسخ، مورد سوال قرار گرفت.
گفتنی است این سمینار، روز سه شنبه ۲۱ آذر، از ساعت ۱۴ الی ۱۷، در سالن مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی برگزار شد.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *