در رویداد باهم ۹۸ مطرح شد: رونمایی از جدیدترین محصولات و خدمات همکاران سیستم بر بستر ابر

رویداد تخصصی رایانش ابری همکاران سیستم، باهم 98 با حضور بیش از 1300 نفر از مشتریان، متخصصان و فعالان فناوری اطلاعات در مرکز همایش‌های برج‌ میلاد برگزار شد.
در این رویداد از جدیدترین محصولات و خدمات همکاران سیستم بر بستر ابر رونمایی شد و استراتژی‌ها و برنامه‌های آتی شرکت تشریح شد.

گزارش تصویری رویداد را می‌توانید در این لینک ببینید


فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم در صحبت‌های خود به مزیت‌های رایانش ابری و روند رشد این فناوری در دنیا اشاره کرد و افزود: «رایانش ابری امروز یک فناوری بالغ در دنیاست و خود به بستر رشد فناوری‌های نوین تبدیل شده است. این فناوری موتور محرکه کسب‌وکارهای دیجیتال و نرم‌افزارهای منعطف و کاربردی است. او هم‌چنین گفت: « امروزه 93 درصد کسب و کارها معتقدند که مهاجرت به کلاد امنیت اطلاعات آن‌ها را بالا برده است.»

فولادی در ادامه به تشریح روند رشد ERP در دنیا پرداخت. به گفته‌ی او ERPها به سمت هوشمند شدن، کاربری ساده و یکپارچگی با یکدیگر و اتصال به اشیاء و ماشین‌ها می‌روند و این رشد بدون رایانش ابری امکان‌پذیر نیست.

او در اشاره به وضعیت کاربرد رایانش ابری در ایران گفت: «با وجود سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در کشور تاکنون به رشد موردانتظار نرسیده‌ایم.» وی افزود: همکاران سیستم به عنوان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده‌ی ERP در ایران، حدود سه سال پیش ERP خود را برای اولین بار با هزینه‌ای به‌صرفه بر بستر ابر عرضه کرد. اکنون با تجربه‌آموزی‌ و شناخت بیش‌تر استراتژی Cloud-First (تمرکز بر رایانش ابری) را انتخاب کردیم.» فولادی تاکید کرد همکاران سیستم درآینده همه‌ی محصولاتش را بر بستر ابر عرضه خواهد کرد. محصولات آینده‌ی همکاران سیستم بر بستر ابر، مطمئن‌تر، به‌روزتر و به‌صرفه‌تر خواهد بود و خواهیم توانست محصولات جدیدتری را دراین اکوسیستم تولید و عرضه کنیم.

محسن طلایی معاون توسعه‌ی محصولات همکاران سیستم در ادامه‌ی سمینار رویداد باهم98 به معرفی آخرین تغییرات محصولات شرکت بر اساس استراتژی cloud first پرداخت و گفت: «رایانش ابری به ما این امکان را می‌دهد تا بستر ایجاد کسب‌وکارها و محصولات جدید را برمبنای آن داشته باشیم. بنابراین همکاران سیستم همه‌ی محصولاتش را بر بستر ابر عرضه می‌کند. »


او در ادامه افزود: «همکاران سیستم درنظر دارد از همه فرصت‌هایی که در بستر ابر فراهم است استفاده و امکانات جدیدی را به سیستم‌های خود اضافه کند. درنتیجه‌ همه‌ی مشتریانی که از راهکاران ابری بهره می‌برند، بدون اینکه درخواست جدیدی داده باشند از آخرین امکانات سیستم‌ها که بربستر ابر فراهم شده، بهره‌مند می‌شوند.»
طلایی هم‌چنین به اهمیت سیستم‌های هوشمندی تجاری در پایش عملیات سازمان‌ها اشاره کرد و از مزیت‌های راهکارهای هوشمندی تجاری ابری برای سازمان‌ها گفت. به گفته‌ی طلایی در راهکاران ابری بدون نیاز به صرف هزینه‌ی اضافی، مدیران می‌توانند از سطحی از سیستم‌های هوشمندی تجاری بهره ببرند.

خبرهای خوب محصولی
معاون توسعه‌ی محصولات همکاران سیستم در بخش بعدی صحبت‌های خود از عرضه‌ی نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان بر بستر ابر (CRM) در نتیجه‌ی شراکت تجاری با شرکت «سرونو» خبر داد و افزود: « به کمک SarvCRM سیستم فرایندهای سازمانی مشتریان را بیش از پیش پوشش می‌دهیم و دارایی‌های ارزشمند آن‌ها را به‌خوبی با راهکاران یکپارچه کرده‌ایم.»
طلایی در ادامه از عرضه‌ی اپلیکیشن فرسان (فرایند سفارش‌دهی آسان) بر بستر ابر خبر داد. فرسان امکان اتصال شرکت‌های تولید و پخش به خود را فراهم کرده و هم‌زمان به شرکت‌های خرده‌فروشی اجازه می‌دهد تا از طریق موبایل و دستگاه‌های دیگر به فرسان متصل شوند و سفارش‌های خود را ثبت کنند. طلایی افزود: امیدواریم به کمک این سیستم به رونق کسب‌وکارهای خرده‌فروشی هم کمک کنیم. او هم‌چنین اعلام کرد که راهکاران ابری به بانک‌های مختلف کشور متصل شده است.

در بخش دیگری از سمینار رویداد باهم 98 محمد عزیزاللهی معاون توسعه‌ی بازارهمکاران سیستم به هزینه‌های پنهان نرم‌افزارهای سازمانی در مقایسه با سیستم‌های ابری، مانند پیاده‌سازی، آموزش، نگهداشت، سخت‌افزار و زیرساخت اشاره کرد . به‌گفته‌ی عزیزاللهی براساس گزارش‌های معتبر جهانی سیستم‌های ابری تا 77 درصد این هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.


او در ادامه به ورود همکاران سیستم به بازار متوسط و پاسخ‌گویی به نیازهای این بخش از بازار اشاره کرد. عزیزاللهی در این زمینه گفت: « با عرضه‌ی راهکاران بر بستر ابر، این امکان را برای شرکت‌های بازار متوسط هم فراهم کردیم تا با هزینه‌ای به‌صرفه‌تر از یک سیستم نرم‌افزاری حرفه‌ای بهره ببرند.» وی هم‌چنین از فراهم آمدن امکان استفاده‌ی کسب‌وکارهای بزرگ از راهکارهای ابری خبر داد و افزود: «برای بخش عمومی هم خدماتی مانند private cloud را عرضه خواهیم کرد.»
عزیزاللهی در ادامه اعلام کرد که تعداد مشتریان راهکاران ابری همکاران سیستم از مرز 550 مشتری در صنایع مختلف گذشته و تجارب موفق زیادی را به همراه داشته است. وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که هم‌اکنون 3400 کاربر راهکاران ابری از نقاط مختلف کشور از راهکاران ابری استفاده می‌کنند که مدت زمان دردسترس بودن سرویس و خدمات آن‌ها (up time) برای آنان 99.74 درصد است.
معاون توسعه‌ی بازار همکاران سیستم در ادامه به دردسترس بودن به عنوان یکی از ویژگی‌های راهکارهای ابری اشاره کرد و افزود: « در راهکاران ابری دسترسی به اطلاعات از همه‌ی نقاط داخل و خارج از کشور امکان‌پذیر است.» به گفته‌ی او اگر کسب‌وکارها موضوعات نگهداشت و زیرساخت را به همکاران سیستم بسپارند، فرصت و ظرفیت بیش‌تری برای تمرکز برخطوط اصلی کسب‌وکارشان و توسعه‌ی آن‌ها خواهند داشت. با استفاده از راهکارهای ابری تیم‌های IT در سازمان‌ها می‌توانند نقشی فراتر از کارهای جاری داشته باشند و خلاقیت بیش‌تری را در موضوعات حیاتی سازمان به‌کار بگیرند.

تولد ابرآمد

بخش پایانی سمینار باهم 98 نیز به رونمایی از یک خبر جدید اختصاص داشت. در این بخش فرید فولادی مدیرعامل شرکت اعلام کرد که مجموعه‌ای از خدمات مبتنی بر ابر را عرضه خواهد کرد.
فولادی اعلام کرد که براساس استراتژی توسعه‌ی کسب‌وکار همکاران سیستم و با شراکت تجاری با شرکت «رمیس» شرکت ابرآمد تاسیس شده است. شرکت رمیس از شرکت‌های معتبر و موفق است که در 18 سال گذشته بیش از 950 پروژه را در بخش زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور اجرا کرده است. این شرکت حالا در کنار همکاران سیستم قرار گرفته است و از هم‌افزایی تجربیات این دو، شرکت «ابرآمد» تاسیس شده است.

در ادامه محمد سلطانی مدیرعامل شرکت ابرآمد با اشاره به اینکه این شرکت قرار است طیف گسترده‌ای از خدمات رایانش ابری را به مشترکان عرضه کند، خدمات ابرآمد را به مخاطبان معرفی کرد. او ضمن برشمردن لایه‌های مختلف فناوری اطلاعات و سطح امنیت آن‌ها، ویژگی‌های سرویس‌های دیتاسنتر مجازی ابرآمد (Managed VDC) ، ابرخصوصی ابرآمد، پلتفرم ابرآمد، دسک‌تاپ ابرآمد، سرویس پشتیبان‌گیری ابرآمد و سرویس شرایط بحرانی DR را تشریح کرد.
پس از برگزاری سمینار، میهمانان از بخش نمایشگاهی دیدن و در کارگاه‌های تخصصی شرکت کردند. در بخش نمایشگاهی حوزه‌های مختلف محصولی همکاران سیستم در غرفه‌های مجزا به مخاطبان معرفی شدند. در این بخش، علاقه‌مندان با حضور در غرفه‌ها علاوه‌بر گفتگو با کارشناسان همکاران سیستم از امکان نمایش دموی سیستم‌ها برخوردار بودند.


سه کارگاه تخصصی هم با موضوع امنیت و خدمات رایانش ابری و هوشمندی تجاری در دو نوبت برگزار شد که این کارگاه‌ها با استقبال خوب مخاطبان همراه بود.

دسته‌بندی‌ها:

2 دیدگاه برای ”در رویداد باهم ۹۸ مطرح شد: رونمایی از جدیدترین محصولات و خدمات همکاران سیستم بر بستر ابر

  1. علیرضا

    همکاران سیستم سعی کرده است همیشه در زمینه تکنولوژی پیشتاز باشد و برگزاری اینچنین همایش های باعث بالابردن سطح دانش شرکت ها و سازمانی های داخل کشور می شود که جای تشکر و قدردانی دارد

  2. نعمت الله سرلک

    بسیار خرسند و خوشحالم که در همچین همایشی حضور پیدا کرده ام….واقعا دید من نسبت به نرم افزارهای حسابداری و کلیه همایشهای عوض شد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *