در بخش پرسش و پاسخ مجمع عمومی همکاران سیستم چه گذشت؟

در بخش پرسش‌وپاسخ مجمع عمومی همکاران سیستم، پرسش‌های دقیقی از سوی سهام‌داران مطرح شد که بیان‌گر علاقه‌مندی و شناخت کامل سهام‌داران نسبت به کسب‌وکار همکاران سیستم است.
در این بخش؛ مهدی امیری، در پاسخ به پرسشی در مورد سرمایه‌گذاری همکاران سیستم در استارت‌آپ‌ها و تاسیس مرکز سرمایه‌گذاری در شرکت گفت: «همکاران سیستم در سال ۹۶ با نگاه CVC وارد این حوزه شد و شرکت توسعه‌ی کسب‌وکارهای دانه را با همین نگاه تاسیس کرده است. رویکرد ما سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌هایی است که فناوری‌محور و مکمل محصولات و خدمات شرکت باشند.»
بهاالدین علایی‌فرد نیز در پاسخ به پرسش یکی از سهام‌داران در مورد محصول «دشت»؛ نرم‌افزار ویژه‌ی اصناف و فروشگاه‌ها و آینده‌ی آن، از اختصاص دو تیم متمرکز تولید نرم‌افزار به این محصول و احتمال رونمایی از آن در تابستان خبر داد.

سیاست‌های همکاران سیستم در عرضه‌ی محصولات بربستر موبایل، پرسش یکی دیگر از سهام‌داران بود. محسن طلایی عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت اطلاعات مدیریت همکاران سیستم در این زمینه گفت: «تمرکز شرکت درخصوص محصولات موبایل، تکمیل سبد محصولات ERP است. ما در سال ۹۶ در دو حوزه‌ی هوشمندی راهکاران و پخش، محصول موبایل عرضه کردیم که در حوزه‌ی پخش در حال تکمیل محصول هستیم. در سال ۹۷ نیز موضوع اپلیکیشن موبایل اتوماسیون اداری را پیش خواهیم برد.» طلایی هم‌چنین به یکپارچگی راهکاران با شبکه‌های اجتماعی و رونمایی از این بستر در سال جاری اشاره کرد.
فرید فولادی در مورد وضعیت درآمدی همکاران سیستم در شرایط اقتصادی سال جاری و میزان وابستگی آن به پشتیبانی گفت: «همان‌طور که مطلع هستید همکاران سیستم برای بخش‌های مختلف بازار راهکار دارد و این سبب می‌شود تا شرکت کم‌تر تحت‌تاثیر نوسان های اقتصادی صنایع قرار بگیرد. از سوی دیگر، نیازهای مشتریان ما مدام در حال توسعه‌ است. همکاران سیستم هم امکان پاسخ‌گویی به این نیازها در بستر راهکاران را دارد. در نتیجه ما سبدمحصولات‌مان را با ماژول‌های جدید تکمیل می‌کنیم و تمرکزمان را روی فروش نرم‌افزار حفظ خواهیم کرد.»
فولادی هم‌چنین در مورد وضعیت همکاران سیستم در مقایسه با رقبا گفت: «در این زمینه امکان ارائه‌ی شاخص‌های عددی دقیق وجود ندارد. اما آن‌چه در بازار مشاهده می‌کنیم حاکی از آن است که در بخش‌‌های مختلف این موضوع متفاوت است. در مورد محصولات راهکاران و سپیدار ما رهبر بازار هستیم و در مورد محصولاتی مانند دشت، رقابت بیش‌تری وجود دارد.»
محمدعزیزاللهی نیز در مورد ریسک‌های احتمالی ریزش سرمایه‌انسانی در شرایط کنونی گفت: «در همکاران سیستم سرمایه‌ انسانی دارایی اصلی شرکت هستند. رویکرد ما این است که با افزایش بهره‌وری و تخصص افراد این ریسک را مدیریت کنیم.»

دسته‌بندی‌ها: ,

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *