جلسه مجمع عمومی همکاران سیستم برگزار شد: ‌سودآوری و شفافیت در صنعت نرم‌افزار، دستاوردهای همکاران سیستم در عرصه فرابورس

جلسه مجمع عمومی همکاران سیستم برگزار شد: ‌سودآوری و شفافیت در صنعت نرم‌افزار، دستاوردهای همكاران سيستم در عرصه فرابورس

جلسه مجمع عمومی سالانه شرکت همکاران سیستم، ساعت ۹:۳۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ماه در سالن همایش موسسه مطالعات و بهره‌وری با حضور ۱۳۲ نفر (۹۵ درصد) از سهامداران شرکت برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگان سازمان بورس و مؤسسه حسابرسی بهراد مشار نیز حضور داشتند پس از استماع گزارش هیات مدیره و گزارش بازرس قانونی تصمیماتی اتخاذ شد.

مجمع عمومی همکاران سیستم در این جلسه ۴۵ تومان سود تقسیم کرد، ‌ این مجمع همچنین اعضای هیات مدیره جدید را انتخاب کرد و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی برگزید. همچنین انتخاب حسابرس و تغییر در اساسنامه جدید از دیگر مصوبات این مجمع بود.

همچنین در این مجمع اعلام شد که سهامداران می‌توانند از نخستین روز کاری هفته‌ آینده برای دریافت سود نقدی خود به کلیه شعب بانک اقتصاد نوین در سراسر کشور مراجعه کنند.

 افزایش حاشیه سود از ۳۵ به ۴۱ درصد

بر اساس گزارش هیات مدیره به مجمع رشد حاشیه سود همکاران سیستم در سال ۱۳۹۰ نسبت به سال ۱۳۸۹ از ۳۵ به ۴۱ درصد رسیده است.

این شرکت در سال ۱۳۹۰ توانست ۸۹ درصد از بودجه مصوب خود را محقق کند و رشد ۲۲ درصد درآمد‌ها در سال ۹۰ رشدی معادل ۴۱ درصد سود عملیاتی شرکت را به دنبال داشته است. همچنین سود خالص هر سهم پس از کسر مالیات معادل ۵۵۴ ریال تعیین شده که معادل ۸۹ درصد سود خالص بودجه شده برای هر سهم است.

دستاوردهای سال ۱۳۹۰

شرکت همکاران سیستم در سال ۱۳۹۰ با جذب ۲۱۵۰ مشتری جدید توانسته سهم خود از بازار نرم‌افزار کشور را توسعه داده و تنها از محل جذب مشتریان جدید ۱۰ میلیارد تومان درآمد محقق کند.

در همین حال عرضه راهکار نسل سوم (ERP) همکاران سیستم در این سال در چند شرکت بزرگ و معتبر بستر عرضه گسترده این نسل از راهکار‌ها را در سال ۱۳۹۱ آماده کرده است ضمن اینکه همزمان راهکار سپیدار این شرکت نیز در طی دو سال نخست ورود خود به بازار ۲۷۰۰ مشتری را جذب کرده است.

همکاران سیستم همچنین محصول گزارش‌های مدیریتی ویژه هولدینگ‌ها را طی سال گذشته به بازار عرضه کرد.

در کنار این برای مهیا کردن بستر لازم برای پاسخ‌گویی به نیازهای آینده مشتریان، بهبودهای زیرساختی را نیز در دستور کار خود قرار داد که از آن جمله می‌توان به اجرای ۵۸ هزار ساعت آموزش منابع انسانی شرکت، یا اجرای آزمایشی سیستم مدیریت عمل‌کرد در شرکت ‌های تهران و توسعه فضاهای کاری مناسب اشاره کرد.

اهم برنامه‌های همکاران سیستم برای سال ۹۱

شرکت همکاران سیستم توسعه کسب و کار و زیرساخت را جزو برنامه‌های اصلی خود در سال ۱۳۹۱ قرار داده است.

در حوزه توسعه کسب و کار، اختصاص سهم مناسبی از درآمدهای سال ۱۳۹۱ از طریق عرضه سیستم‌های نسل سوم (ERP)، اجرای پروژه‌های بزرگ دولتی در سطح ملی و کسب سهم بیشتر از بازار، اجرای راهکارهای خاص در پروژه‌های بزرگ و حضور در بازار اصناف و فروشگاه‌ها برنامه‌های اصلی این شرکت است.

همچنین در حوزه توسعه زیرساخت نیز ارتقای سطح خدمات پشتیبانی و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان از طریق استقرار سیستم مدیریت وقایع (Incident Management) و ارتقای سطح بهره وری منابع انسانی شرکت در برنامه این سال قرار دارد.

شرکت همکاران سیستم با اجرای این برنامه‌ها و با تخمین احتیاطی انتظار کسب سود خالص به ازای هر سهم معادل ۶۵۱ ریال راتا پایان سال۱۳۹۱ دارد.

در حاشیه مجمع همکاران سیستم

– در ابتدای ورود نظم و انضباط ثبت نام سهامداران و اختصاص کارت شناسایی دارای RFID مورد توجه سهامداران جدید همکاران سیستم قرار گرفته بود.

– مهدی انصاریان قائم مقام گروه گزارش هیات مدیره را به مجمع ارایه کرد. او در این گزارش گفت که در انتهای سال ۹۰ ارزش شرکت ۱۷۵ میلیارد تومان بوده که اکنون این ارزش به ۱۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

– انصاریان همچنین با اشاره به جذب ۲۱۵۰ مشتری توسط این شرکت در سال ۹۰ گفت که در انتهای این سال ارزش شرکت بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان بود که هم اکنون به ۱۸۳ میلیارد تومان رسیده است.

– انصاریان دورنمای بودجه سال ۹۱ را با حفظ وضعیت موجود با حدود ۲۰ درصد افزایش پیش بینی کرد که سود هر سهم به ۶۵۱ ریال برسد.

– در هنگام ارایه گزارش حسابرس برخی از اعضا از رییس جلسه درخواست کردند که در پایان هر بند گزارش حسابرس، هیات مدیره توضیحات و نظرش را اعلام کند که این موضوع مورد موافقت رییس جلسه قرار گرفت.

– نظاری همچنین در توضیحات دیگری درباره قیمت سهام همکاران سیستم گفت که ارزش ذاتی سهم ما بیشتر از این است اما بازار به انتفاع روزانه عادت کرده است. او گفت که بالا و پایین رفتن مکرر یک سهم اعتبار یک شرکت را کاهش می‌دهد و ما قیمت سهام را بی‌مورد بالا نمی‌بریم که بی‌مورد پایین بیاید.

– در این جلسه اعلام شد که همکاران سیستم در حال مطالعه روی توسعه برخی نرم‌افزارهای اختصاصی برای سازمان بورس است.

– پس از جلسه مجمع عمومی، جلسه مطبوعاتی با حضور خبرنگاران بخش‌های بورس و آی تی رسانه‌ها برگزار شد.

– شهریار رحیمی مدیرعامل همکاران سیستم در پاسخ به پرسشی درباره ارزیابی ورود به بورس گفت که در صورتی که عرضه سهام ارزش برای شرکت و سهامداران ایجاد کند اقدام به عرضه بیشتر سهام خواهیم کرد.

– در این جلسه همچنین خبرنگاری در مورد انجام حسابرسی شرکت‌های زیر مجموعه همکاران سیستم پرسید که پاسخ مدیران همکاران این بود که تمامی شرکت‌های زیر مجموعه همکاران سیستم سال‌های متمادی است که توسط حسابرسین معتمد بورس حسابرسی می‌شوند.

 

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *