همه‌چیز درباره حضور همکاران سیستم در بازار سرمایه؛ گزارش کامل وضعیت ما در یازده روز

همه‌چیز درباره حضور همکاران سیستم در بازار سرمایه؛ گزارش کامل وضعیت ما در یازده روز

تا پایان روز 12 مهرماه بیش از 12 میلیون سهم همکاران سیستم بین گروه‌های مختلف در بازار فرابورس خرید و فروش شده است.  این عدد با توجه عرضه 10 میلیونی سهم ما، نشان می‌دهد که حجم معاملات حدود 1.2 برابر تعداد سهم عرضه شده‌ی ما به بازار است. ( جدول 1- سهام معامله شده در روز)

محسن کرباسچی، مدیر امور سهام همکاران سیستم  برای افت‌و‌خیزهای سهام همکاران سیستم در این روز ها دلایلی دارد: ارزش سهام ما در طی این مدت عمدتا به دلیل نگرانی عمومی فعالان بازار سرمایه نسبت به سقوط بازارهای مالی جهانی، نوظهور بودن صنعت نرم‌‌ افزار در بازار بورس و عدم اشراف کامل فعالان بازار سرمایه نسبت به دورنما و ابعاد این صنعت بوده است. علاوه بر این محک‌زنی معامله‌گران و تقابل دیدگاه‌های کوتاه مدت و بلندمدت سرمایه‌‌گذاران، موجب افت‌و‌خیزهایی برای ما بوده است.

کرباسچی معتقد است با گذشت زمان رفتار هیجانی معامله‌گران در این سهم کاهش یافته و حرکت قیمتی سهم در مسیر منطقی آن قرار می‌گیرد. (جدول 2- روند تغییر قیمت‌ همکاران سیستم )

                                                                                     جدول 1-سهام معامله شده در روز

همه‌چیز درباره حضور همکاران سیستم در بازار سرمایه؛ گزارش کامل  وضعیت ما در یازده روز

4 نکته مهم که از بررسی اطلاعات آماری معاملات این چند روز به چشم می‌آید،  به شرح زیر است:

1-      بررسی ریز معاملات تا پایان روز دوازدهم مهر ماه نشان می‌دهد، عرضه با اهمیتی توسط پرسنل سهامدار به بازار انجام نشده است. تراز خرید و فروش سهامداران قبلی شرکت مبین این مطلب است که به صورت خالص حدود یکصد هزار سهم، توسط ایشان به حجم سهام عرضه شده اولیه بازار اضافه شده است.

2-      تعداد 6.5 میلیون سهم از سهام شرکت مدیریت آینده نگر دانا – سهامدار عمده-  برای واگذاری به پرسنل در آینده و به عنوان تعهد شرکت نزد بورس وثیقه شده است.

3-      در راستای شفافیت معاملاتی بازار و با هدف کشف قیمت سهم بر مبنای مکانیزم عرضه و تقاضا، سهامدار عمده طی مدت مزبور، عرضه و تقاضای معناداری در بازار نداشته است.

4-      تعداد سهم در اختیار نهادها و شرکت‌های فعال بازار سرمایه از ابتدای معاملات رو به افزایش گذاشته و به نظر می‌رسد سهم مزبور نظر برخی از شرکت‌ها و نهادهای حقوقی را بر مبنای دیدگاه سرمایه‌گذاری بلند مدت این گروه به خود جلب کرده است.

                                                                               جدول 2- روند تغییر قیمت‌ همکاران سیستم

همه‌چیز درباره حضور همکاران سیستم در بازار سرمایه؛ گزارش کامل  وضعیت ما در یازده روز

آخرین وضعیت سهامداران ما تا پایان روز یازدهم مهر ماه به شرح زیر است:

  تعداد 6.5 میلیون سهام (معادل 3/3 درصد) از مجموع سهام متعلق به شرکت مدیریت آینده‌نگر دانا برای واگذاری به پرسنل (Stock Option) در آینده و در جهت اجرای تعهدات مربوط  به آن در تاریخ شش مهر 90 نزد بورس وثیقه شده است.

همکاران سیستم روز 28 شهریور ماه تعداد 10 میلیون سهم برابر با پنج درصد مجموعه سهام شرکت را با نماد «سیستم» به قیمت 10500ریال در بازار فرابورس عرضه کرد.

  1.  

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *