تصویب طرح دو مرحله‌ای طرح افزایش سرمایه‌ی همکاران سیستم در مجمع عمومی فوق‌العاده

مجمع عمومی فوق العاده شرکت همکاران سیستم با حضور جمعی از سهامداران با مجموع 75.7% سهم برگزار شد. سهامداران پس از آن که با شیوه‌ و دلایل این سرمایه‌گذاری توسط مدیران شرکت آشنا شدند، افزایش سرمایه را تصویب کردند.
محسن طلایی، معاون توسعه‌ی محصول و عضو هیئت‌مدیره‌ی شرکت، به نمایندگی از هیئت‌مدیره، جزییات استراتژیک طرح افزایش سرمایه را با سهام‌داران به اشتراک گذاشت.

گسترش شبکه و مقیاس‌پذیر شدن همکاران سیستم را یکی از استراتژی‌هایی دانست که افزایش سرمایه در راستای آن انجام می‌شود. بر این اساس، بخشی از سرمایه‌گذاری‌های شرکت، به فراهم کردن فضای کسب‌وکاری برای این شرکت‌های شبکه‌ی همکاران سیستم انجام شده است. به گفته‌ی طلایی ابرآمد یکی از این شرکت‌هاست که با هدف کامل‌تر شدن سبد خدمات رایانش ابری تاسیس شده است.
او در ادامه به دو استراتژی کلیدی شرکت در زمینه‌ی رایانش ابری اشاره کرد. تامین تجهیزات زیرساختی، سخت‌افزاری و ارتباطی و ساخت و راه‌اندازی یک دیتاسنتر مجهز از جمله اقداماتی است که در این زمینه دنبال می‌شود.

طلایی با اشاره به روندهای جهانی رایانش ابری و سرمایه‌گذاری‌های کلان شرکت‌های بزرگ، روی این فناوری گفت: « ما در همکاران سیستم قصد داریم در ارائه‌ی خدمات این حوزه پیش‌رو باشیم و اگر فرصت‌‌های لازم فراهم شود، وارد بازارهای منطقه هم بشویم.»
طلایی درآمد پایدار برای شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ابری و نیز سرشکن‌شدن هزینه‌ها برای شرکت‌های دریافت‌کننده خدمات در مدل‌های اشتراکی رایانش ابری را دو عامل مهم دانست که برای هر دو طرف ارزش خلق می‌کند می‌کند. او هم‌چنین به ظرفیت و توانمندی‌های همکاران سیستم در صنعت IT اشاره کرد. گفته‌ی طلایی بازار بزرگ رایانش ابری، در کنار توانمندی‌های همکاران سیستم، آینده‌ی روشنی را در این زمینه ترسیم می‌کند.
معاون توسعه‌ی محصول همکاران سیستم در ادامه، خطوط سرمایه‌گذاری شرکت در زمینه‌ی رایانش ابری را شرح داد. SaaS، IaaS و PaaS که سه مدل شناخته‌شده‌ی رایانش ابری در جهان هستند، محل تمرکز همکاران سیستم به‌شمار می‌آیند.
سرمایه‌گذاری در شرکت ابرآمد که با شراکت تجاری همکاران سیستم و شرکت رمیس تاسیس شده است؛ محور بخش دیگری از صحبت‌های محسن طلایی بود. او در این بخش، به دستاوردهای همکاران سیستم در زمینه‌ی رایانش ابری اشاره کرد و از جذب بیش از 1600 مشتری راهکاران ابری و بیش از 80 مشتری ابرآمد خبر داد.

طلایی با شرح سرمایه‌گذاری 42 میلیاردی همکاران سیستم برای خرید سرور و تجهیزات در سال‌های 98 و 99 گفت: «سرمایه‌گذاری برای تجهیز دیتاسنتر کنونی و فراهم کردن دیتاسنتر متمرکز برای سرویس‌دهی باکیفیت‌تر به مشتریان و خرید ملک در این راستا، جزییات بخش دیگری از طرح افزایش سرمایه همکاران سیستم را تشکیل می‌دهند.»

در بخش بعدی مجمع فوق‌العاده، الهه غریبی معاون مالی همکاران سیستم جزییات مالی طرح افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته را برای سهام‌داران شرح داد. او با اشاره به طرح افزایش سرمایه‌ی سال گذشته گفت: «از 255 میلیارد تومان این طرح 44 میلیارد تومان بلافاصله بعد از مجمع ثبت‌ شده و 211 میلیارد آن باقی مانده است. در حال حاضر به اندازه‌ی موجودی سود انباشته‌ی فعلی همکاران سیستم 147.7 میلیاردتومان تایید سازمان بورس را داریم که بتوانیم افزایش سرمایه را پیش ببریم.»

غریبی در ادامه پیشنهاد افزایش را مطرح کرد. بر این اساس، در مرحله‌ی اول افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی به مبلغ 684.4 میلیارد تومان و در مرحله‌ی دوم از محل سود انباشته به مبلغ 1002 میلیارد تومان به رای گذاشته و تصویب شد.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *