برگزاری رویداد «راهکارهای تصمیم‌گیری استراتژیک، چابک و هوشمند مدیران صنعت خرده‌فروشی» در همکاران سیستم

رویداد «راهکارهای تصمیم‌گیری استراتژیک، چابک و هوشمند مدیران صنعت خرده‌فروشی» در روز سه‌شنبه 25 آبان ماه با همکاری مشترک ماهنامه تجارت طلایی و همکاران سیستم در محل این شرکت برگزار شد.

در این نشست مدیران برندهای مختلف صنعت خرده‌فروشی پوشاک از جمله مهدیه شریف، مدیرعامل برند پوشاک بارکد، نیما کازرونیان، مدیر برند زیبو؛ مهران ابراهیمی، مدیر برند پوشاک هفت، هانی سالار آملی، مدیر برند انور سالار؛ علی بهرام‌پور، مدیر برند کانی‌راش و وحید مقصودزاده مدیر وادین کوک به بیان چالش‌ها، خواسته‌ها و انتظارات خود از شرکت‌های نرم‌افزاری از جمله همکاران سیستم پرداختند.

در ابتدای این رویداد شاهرخ کشاورز موسس ماهنامه تجارت طلایی با تاکید بر این نکته که در چند سال اخیر طی سلسله اتفاقاتی فضا برای حضور موثرتر برندهای ایرانی صنعت پوشاک فراهم شده؛ به موضوع پاندمی کرونا و تاثیرات آن در صنعت خرده‌فروشی از جمله استفاده از فضای مجازی و فروش آنلاین اشاره کرد.

به گفته کشاورز نقش داده و اطلاعات و راهکارهای نرم‌افزاری در این زمینه برای تصمیم‌گیری مناسب در صنعت خرده‌فروشی بسیار حیاتی است. از این رو با توجه به نقش مهم همکاران سیستم در توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری صنعت خرده‌فروشی، به سلسله جلساتی نیاز است که مدیران کسب‌وکارها دغدغه‌های خود را در این زمینه برای شرکت‌های نرم‌افزاری از جمله همکاران سیستم بیان کنند.

در ادامه این رویداد مدیران برندهای مختلف پوشاک ضمن معرفی خود به بیان مهم‌ترین چالش‌های نرم‌افزاری در صنعت خود پرداختند که چگونه می‌توان آنها را با استفاده از ظرفیت IT و راهکارهای نرم‌افزاری برطرف کرد.

رویداد تصمیم‌گیری در صنعت خرده فروشی

در بخش‌های مختلف این رویداد علی‌اکبر صمدزاده مدیر فروش محصولات همکاران سیستم ضمن دریافت نقطه‌نظرات مدیران صنعت خرده‌فروشی؛ تلاش کرد تا ضمن اشاره به قابلیت‌های محصولات همکاران سیستم برای پاسخ‌گویی به این نیازها؛ به سوالات و دغدغه‌های آنها نیز پاسخ دهد.

در بخشی از این رویداد مهدیه شریف مدیرعامل برند پوشاک بارکد مهم‌ترین چالش این مجموعه را نبود دیتا و اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری مناسب دانست. شریف در بخشی از صحبت‌های خود اشاره کرد: «ما به یک سری اطلاعات نیاز داریم که بدانیم آیا اساسا ایجاد یک کسب‌وکار در زمینه پوشاک به لحاظ زمان‌بندی و ارزش سرمایه‌گذاری مناسب است یا خیر. این در حالی است که اطلاعات در این زمینه بسیار قدیمی است و مربوط به سال 97 است.»

شریف یکی از مهم‌ترین اطلاعات مورد نیاز را اطلاعات قیمتی دانست که این اطلاعات در سایر کشورها به شکل به‌روز وجود دارد. اما در ایران اطلاعات مربوط به چند سال قبل است و نمی‌توان در حال حاضر براساس آن تصمیم‌گیری مناسب انجام داد.

نیما کازرونیان مدیر برند زیبو نیز مهم‌ترین چالش پیش‌روی مجموعه خود را بحث داده و عدم استفاده از آنها دانست. کازرونیان در بخشی از صحبت‌های خود اشاره کرد: «ما به یک سری داده‌ها نیاز داریم که براساس آن بتوانیم نقطه سفارش بزنیم یا بدانیم کدام کالای ما پرفروش بوده یا زودتر از زمان موعد به فروش رفته که براساس این اطلاعات تصمیم‌گیری مناسب بگیریم.» او در ادامه به سایر نیازهای نرم‌افزاری از جمله تجربه کاربری آسان و موارد دیگر اشاره کرد.

رویداد تصمیم‌گیری در صنعت خرده فروشی

مهران ابراهیمی، مدیر برند پوشاک هفت نیز در ابتدا به تجربه خوب مجموعه خود در استفاده از نرم‌افزار راهکاران ابری همکاران سیستم اشاره کرد و یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از محصولات همکاران سیستم را زیرساخت‌هایی دانست که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. ابراهیمی در ادامه به برخی از نیازهای نرم‌افزاری در صنعت خود از جمله بحث تجربه کاربری و آنالیز داده اشاره کرد.

هانی سالار آملی، مدیر برند انور سالار با اشاره به توسعه بسترهای آنلاین در این زمینه گفت: «به نظر من سرعت در کنار سادگی کار و راندمان نهایی از جمله ویژگی‌های مهمی هستند که یک سیستم نرم‌افزاری باید داشته باشد.»

سالار آملی یکی از مهم‌ترین چالش‌ها برای فروش آنلاین پوشاک را مسئله سایز دانست و به گفته او ما در ایران هیچ‌گاه یک جدول سایز اصلی نداشته‌ایم و از کشورهای مختلفی مانند آلمان، چین و ترکیه وارد شده است. مدیر برند انور سالار به این موضوع اشاره کرد که همکاران سیستم به عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌رو در این زمینه می‌تواند برای فروشگاه‌های آنلاین یک مستر سایز تهیه کند یا آنکه راهکاری را ارائه داد که با استفاده از دوربین و اینترنت بتوان سایزگیری را انجام داد.

وحید مقصودزاده مدیر وادین کوک نیز در بخش دیگر این رویداد از مشکلات مربوط به رنگ و سایز به عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های این صنعت یاد کرد. بهرام‌پور این موضوع را در مثالی اینگونه بیان کرد: «بسیاری از دوستان یک کالا را در چندین رنگ متفاوت اما با یک کد ارائه می‌کنند. حال ممکن است مشتری سایز خاصی را بخواهد که در حال حاضر نیست. از طرفی مشخص نیست که این سایز در انبار وجود دارد یا خیر. بنابراین باید به انبار مراجعه کند که در این بین وقت خود و مشتری گرفته می‌شود.»

علی بهرام‌پور، مدیر برند کانی‌راش هم به بیان نیازهای نرم‌افزاری صنعت خود پرداخت. بهرام‌پور در بخشی از صحبت‌های خود گفت: «ما به طور خلاصه در صنعت خود به یک سری داشبوردهای مدیریتی نیاز داریم که گلوگاه‌ها را برای ما بیان کند. برای نمونه در کجا انباشت سرمایه داریم یا در کدام بخش تولید یا خرده‌فروشی و سایر قسمت‌ها مشکل داریم.»

اما علی‌اکبر صمدزاده مدیر فروش محصولات شرکت همکاران سیستم نیز در بخش‌های مختلف این رویداد به شکل جامع و عملیاتی به سوالات و دغدغه‌های هر یک از مدیران صنعت خرده‌فروشی پاسخ داد.

صمدزاده در بخشی از صحبت‌های خود و در پاسخ به یکی از سوالات در مورد راهکارهای نرم‌افزاری ابری به مزیت‌های مختلف این راهکار اشاره کرد و گفت: «شما به عنوان مدیران کسب‌وکار باید تمرکز اصلی خود را بر روی مدیریت مجموعه خود بگذارید و نباید همواره دغدغه ایجاد یک سری زیرساخت‌ها برای حفاظت از اطلاعات و داده‌ها را داشته باشید. از طرف دیگر، باید دسترسی سریع و راحتی به اطلاعات داشته باشید. راهکار ابری به این دغدغه‌ها کاملا پاسخ داده است. ضمن آنکه شما به میزانی که نیاز واقعی به زیرساخت‌ها دارید از آن استفاده می‌کنید. بنابراین به همان اندازه نیز سرمایه‌گذاری می‌کنید و نه بیشتر.»

مدیر فروش محصولات همکاران سیستم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به هدف این شرکت اشاره کرد که براساس آن راهکارهایی را ارائه می‌دهد که بتواند نیازهای مختلف فرایندهای گوناگون را پوشش دهد. اما به گفته او این موضوع یک بحث دو طرفه است که در نهایت منجر به پاسخگویی به نیازهای مختلف می‌شود.

صمدزاده به این موضوع اشاره کرد که معمولا بخش قابل‌توجهی از نیازهای مختلف مشتریان به طور یکپارچه در راهکارهای نرم‌افزاری همکاران سیستم پاسخ داده می‌شود. اما بخش جدیدی که اخیرا همکاران سیستم در راستای پاسخ به نیازهای خاص مشتریان به آن ورود پیدا کرده؛ ایجاد یک پلتفرم جدید بر روی راهکاران به نام اکوسیستم بازار است.

به گفته صمدزاده در این پلتفرم بر روی پاسخ به نیازهای خاص مشتریان تمرکز شده و حتی توسعه‌دهندگان و شرکاء بیرونی در هر صنعت نیز می‌توانند بخش‌های خاصی را به راهکاران اضافه کنند.

لازم به ذکر است صمدزاده در بخش‌های دیگر این رویداد به سایر سوالات و نکات مدیران برندهای مختلف صنعت خرده‌فروشی پوشاک پاسخ داد و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *