۳۰ اشتباه کسب و کارهای کوچک که پولشان را هدر می‌دهد

همکاران سیستم- صاحبان کسب و کار‌ها معمولا در اوایل راه انداختن تجارتشان اشتباهاتی می‌کنند که باعث می‌شود مقدار زیادی از پولشان هدر رود. سایت «مدیرعامل‌های زیر ۳۰ ساله» در یک بررسی، از تعدادی از صاحبان کسب و کارهای کوچک پرسیده است که فکر می‌کنند بیشترین اتلاف هزینه کسب و کار‌هایشان در کجا‌ها اتفاق افتاده است. محورهای عمده پاسخ‌ها اتلاف هزینه در زمینه فضای اداری، بازاریابی و استخدام کارکنان بود. این فهرست می‌تواند به شما کمک کند از این اشتباهات پیشگیری کرده و در سرمایه گذاری و مدیریت هزینه‌های کسب و کارتان موثر‌تر عمل کنید.

1-  تبلیغات بد: اغلب صاحبان کسب و کارهای کوچک نوپا مورد حمله تبلیغاتچی‌های زیادی برای فروش فضای آگهی قرار می‌گیرند. پیش از تصمیم‌گیری تحقیق کنید و مشخص کنید که آیا مشخصات مشتریان شما با مخاطبان تبلیغات آن‌ها منطبق است یا نه. خود را درگیر تعهدات دراز مدت نکنید. اگر شرکت‌های تبلیغاتی به کارشان تعهد داشته باشند، اجازه می‌دهند که در یک دوره آزمایشی با آن‌ها کار کنید.

کریس سونجو از LoveBookOnline.com

  1. 2- در طول  تجربه 22 ساله ام در زمینه کسب و کار، رایج ترین و بزرگترین اتلاف پول برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک را هزینه برای جا و مکان می‌دانم. من هم در میان تاجران تحصیلکرده و هم تاجران جوان و تازه کار دیده ام که بیش از حد نیاز برای ساختمان، اجاره بها و تجهیزات هزینه کرده و پول هدر داده اند.

ریچ پترسون از  PattersonBrands.com

  1. 3-  جایی که من دیده ام مشتریان ما بیشترین پول را هدر می‌دهند، در هزینه کردن برای وب سایت های سفارشی است که نیازی به آن ندارند. اکنون شرکت‌های بزرگ زیادی هستند که راهکارهای مبتنی بر الگوهای آماده را برای هر نوع سایتی ارائه می‌دهند که می‌تواند تا زمانی که نیازهای اصلی کسب و کارتان مشخص می‌شود  با این کار هزینه‌های یک کسب و کار کوچک را پایین نگه داشت.

لئونا  لوری از  ohleona.com

  1. 4- هدر دهنده شماره یک پول در کسب و کارهای جوان یکی صرف هزینه گزاف برای تهیه یک طرح کسب و کار و دیگری برونسپاری توسعه محصولاتشان است. اولی هدر دادن  وقت و پولتان است، چون معمولا  سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شرکت شما با یک صفحه گزارش قضاوت می‌کنند و دومی نیز نشان می‌دهد که تیمتان به اندازه کافی قوی نیست و به احتمال زیاد رقبا شما را از میدان به در خواهند کرد.

مایک آیوی از   RentSavvy.com

  1. 5-  بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی غیر قابل سنجش:  یکی از بزرگترین موارد اتلاف پول، به کار گرفتن یک شرکت روابط عمومی، بازاریابی یا تبلیغاتی است که عملکردش به راحتی قابل اندازه گیری نبوده و  شرکت در برابر عملکردش پاسخگو نیست.

رایان هیمل از   BIDaWIZ.com

  1. 6- به نظر من در بسیاری از موارد، استخدام کارمند بیش از حد نیاز، حوزه ای است که کسب و کارهای کوچک و یا کارآفرینان تازه کار در آن پولشان را هدر می‌دهند. صاحبان یک کسب و کار جدید، باید سعی کنند بدون افت کیفیت تا جایی که می‌توانند کارهایشان را خودشان انجام دهند و از نیروهای کمکی موقت یا پاره وقت استفاده کنند.

ژاکلین تروتا از  MuseumWayPearls.com

7- یکی از تله‌های بزرگ برای کسب و کار این است که دنبال تجهیزات پر زرق و برق و روش‌های پیچیده باشیم بدون اینکه بدانیم در عمل به چه درد می‌خورند. احتمالا شما به هیچ یک از این موارد نیاز جدی ندارید: کامپیوتر جدید، میز کار جدید، کت و شلوار جدید، مدل موی جدید و هر چیز جدید دیگری.

کین جمیسون از    HoodWebManagement.com

  1. 8- هزینه بد صرف شده برای بازاریابی: بیشتر کارآفرینان قبل از اینکه بتوانند به مهم‌ترین سوال پاسخ بدهند، پول خود را در بازاریابی صرف می‌کنند. اینکه چرا باید یک مشتری بالقوه محصول یا خدمت من را بخرد و نه مال رقبای من را؟ گام دوم: چگونه می‌توانم به بخشی از بازار که به آنچه ارائه می‌دهم، علاقه دارد دست یابم؟

داگ و پولی وایت از  WhitestonePartnersInc.com

  1. 9-  هزینه های خدمات حقوقی برای کسب وکارهای تازه کار می‌تواند هزاران دلار  برایشان تمام شود. من وکیل نیستم و حرفم توصیه‌ای حقوقی نیست، اما به احتمال زیاد کارآفرینان خودشان بدون وکیل می‌توانند از عهده کاغذ بازی شرکتشان، برآیند.

آلن از  InterviewSuccessFormula.com

  1. 10-  یکی از  شیوه‌های اتلاف پول در کسب و کارهای کوچک این است که یک کمپین تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک اجرا کنند، بدون اینکه هیچ گونه اطلاعی از نحوه مدیریت آن داشته باشند. کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک عالی است، اما اگر مطمئن نیستید که چگونه این کمپین را درست مدیریت کنید، باید آن را برونسپاری کنید.

کریس وایز از  guidelinecentral.com

   یکی از تله‌های بزرگ برای کسب  و  کار این است که دنبال تجهیزات پر زرق و برق و روش‌های پیچیده باشیم بدون اینکه بدانیم در عمل به چه درد می‌خورند.

  1.  11- زیرساخت‌های غیر ضروری، وثیقه زیاد برای نام تجاری، هزینه های حقوقی و تبلیغات سنتی. کارآفرینان جوان که هنوز  هیچ مشتری ندارند، لازم نیست یک سیستم CRM داشته باشند، یا ایده هایی را ثبت کنند  که هنوز ارزششان ثابت نشده است.

آدام واگنر از  Go Media, Inc

  1. 12-   کپی کردن شیوه های کارآفرینان دیگر  (اعم از استراتژی بازاریابی، رسانه‌های اجتماعی، ارائه دهندگان خدمات کمک های مالی)  که شباهتی به وضعیتی آنها ندارند.

جو آبراهام از Entrepreneurial DNA

  1. 13-  بزرگترین اتلاف پول تصمیمگیری‌ ضعیف است. صاحبان کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان باید از اول خوب تصمیم بگیرند. آنها حاشیه امنیت شرکت‌های بزرگتر را ندارند.

سینا شارپ از  sharpmarket.com

  1. 14- صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب بیش از حد وقت خود را برای انجام وظایفی که هیچ تجربه قبلی در آن ندارند هدر می‌دهند و  همانطور که می‌دانیم وقت طلا است. در عوض، آنها باید بر روی نقاط قوت کسب و کار خود تمرکز کنند و آنچه را که در آن ضعیف هستند به نیروهای قابل اعتماد بیرونی محول کنند.

کریستینا را ، مدیر Buzz Creators

  1. 15- روش شماره یک اتلاف پول برای کسب و کارهای کوچک بازاریابی از طریق توییتر و فیس بوک است. اغلب شرکت‌ها نمی‌دانند چگونه این کار را به طور موثر انجام دهند، فقط چیزهایی شنیده اند و باور کرده اند. آنها کلی زمان و پول صرف رویای رسانه های اجتماعی می کنند ولی اغلب، این رویا برایشان تبدیل به کابوس هدر رفتن پول و زمان می‌شود.

برت مارتینز از  BertMartinez.com

  1. 16-  بزرگترین اتلاف پول در کسب و کارهای کوچک در حوزه منابع انسانی است. مقدار زمان، پول و تلاشی که صرف استخدام یک فرد و آموزشش می شود خیلی زیاد است. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید شرکت فردی مناسب با مهارت های درست و نگرش مناسب برای آن شغل خاص را استخدام کرده است.

ریچ از  empireofhope.com

  1. 17-  بزرگترین چیزی که من می بینم کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان پولشان را در آن هدر می دهند،  بازاریابی گران و ساخت وب سایتهای پیچیده است. ساخت  بروشور، آرم‌ها و وب سایت‌های پیچیده قبل از اینکه پیام به اندازه کافی تکامل یافته باشد، اتلاف وقت و پول است.

بانی هریس از  WaxMarketing.com

  1. 18-  بی‌فایده ترین هزینه های کسب و کارهای نوپا را می‌توان تمایل زودهنگام به توسعه دانست. وقتی یک کسب و کار نوپا با سرعتی بیش از حد رشد میکند، زاویه دیدش تونلی می‌شود و فقط بر یک جنبه از کسب و کارش تمرکز می‌کند. این رشد و تازه به دوران رسیدگی خودش را در تمایل شرکت برای ابراز وجود نشان می‌دهد. چنین شرکت‌های نوپا که تازه پولی به هم زده اند، آن را صرف فضاهای اداری شیک پر از کامپیوترها و ابزارهای تکنولوژیک جدید می‌کنند.

Alex Wall

  این روزها کلی شیوه جذاب و سرگرم کننده برای صرف بودجه تبلیغات وجود دارد، اما فقط چندتای آنها حتی هزینه‌ خودشان را برمی‌گردانند.

  1. 19-  بسیاری از کارآفرینان جدید فکر می‌کنند باید به کسی برای بهینه سازی در موتورهای جستجو پول بپردازند.  با این حال، ارائه محصولات/ خدمات خوب، محتوای خوب در سایت و وبلاگ و  استفاده از رسانه های اجتماعی رایگان یک راه حرفه ای برای بالاتر رفتن رتبه تان در موتورهای جستجو است. در عوض این پول را می توانید در جای بهتری استفاده کنید.

شیلوندا داونینگ Virtual Work Team LLC

  1. 20- صرف هزینه برای برونسپاری خدمات: عمده این هزینه در حوزه خدمات حقوقی، بانکی و مشاوره است که می‌تواند بسیار  گران تمام شود و به خصوص در اوایل کار می‌توانید با کمی زحمت شخصی بیشتر از این هزینه ها اجتناب کنید.

بن واگنر ، مدیر عامل شرکت  LifeKraze

  1. 21- من فکر می‌کنم بزرگترین مصرف پول اجاره فضای اداری است، اگر می‌توانید در مراحل اولیه کار در خانه کار کنید. امکانات جدید فناوری این امکان را می‌دهد که  محل کار مجازی نیز  عملکرد خوبی داشته باشید.

نیک رابینسون از  Social Media HQ

  1. 22- بدون شک، بزرگترین منبع اتلاف پول بازاریابی بی اثر است، چون اغلب کسب وکارهای تازه کار، صاحبان کسب و کار کوچک و کارآفرینان هیچ چیز  در مورد بازاریابی نمی‌دانند. این کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک فریب شرکت‌های بازاریابی را خورده اند که معتقدند  بازاریابی بروشورهای براق، آرم های پیچیده و وب سایت‌های فانتزی است در حالی که کلید بازاریابی جلب توجه و برقراری ارتباطات موثر است.

هوگلند اسمیت نویسنده کتاب Be the Red Jacket

  1. 23-  یکی از شیوه‌های هدر دادن پول صرف آن برای فضای اداری و مبلمان است. فقط کافیست یک فضای خلاق پیدا کنید که بتوانید در آن فکر و کار کنید. شما وکیل نیستید که ساعتی صدها دلار می‌گیرد تا  دفترش را با مبلمان لوکس نمایش دهد.

الی ناتان از Promoting Group

  1. 24- هزینه کردن برای اقلام سخت مانند فضای اداری، سیستم‌های تلفن، و غیره در حالی که هنوز مشتری ندارند اشتباه است. همچنین از آنجا که وقت طلاست، یک اتلاف دیگر تمرکز بیش از حد بر روی رسانه‌های اجتماعی و  باور به این است که «دوستان» و «پیروان» همان خریداران هستند.

مایکل جی وان Osch از  thinktankmen.com

  1.  25- تبلیغاتی که حتی هزینه خودش را هم در نمی آورد: این روزها کلی شیوه جذاب و سرگرم کننده برای صرف بودجه تبلیغات وجود دارد، اما فقط چند تای آنها هزینه‌شان را از طریق  مشتریان برمی‌گردانند.  کارآفرینان باید در مورد  میزان پاسخ گرفتن از این تبیلغات، میزان فروش و سفارش‌‌ها​  واقع بین باشند تا  درک درستی از میزان تاثیر  بالقوه یک کمپین تبلیغاتی به دست آورند.

پل شارتر از Minimus.biz

  1. 26-  تبلیغات سنتی:  مصرف کننده امروز از کودکی یاد گرفته که  تبلیغات را نادیده بگیرد. اگر در مجلات تبلیغی می‌بینیم، چشممان اطراف آنها به دنبال محتوای مجله می‌گردد، یا در رادیو هر وقت که تبلیغ شروع شد، ایستگاه را تغییر میدهیم تا موسیقی گوش کنیم.

آنتونی کادیاسپاتی از ActivistEyewear.com

  1. 27- من فکر می کنم یکی از بزرگترین موارد اتلاف پول Adwords گوگل است، که اگر ندانید چگونه به درستی از آن استفاده کنید میتواند کیف پولتان را خالی کند. این موضوع برای من اتفاق افتاده و هیچ بازگشت سرمایهای در کار نبوده است. وبلاگنویسی از این روش موثرتر است.

ملانی هیوود  از  SmartySaver.com

  1. 28- مهم‌ترین منبع هدر رفتن پول در محل کار، استفاده ناکارآمد از پرسنل است. صاحبان کسب و کارهای جدید باید با راه‌هایی عملی به کارمندان خود آموزش دهند که از وقت خود به طور موثر استفاده کنند تا کارشان تاثیر روشنی بر بازگشت سرمایه داشته باشد. اگر کارمندان شما زمان زیادی صرف فیس‌بوک یا کارهایی بی نتیجه می کنند، پس حقوقی که می‌گیرند صرف کاری نمی‌شود و فقط همین امر می‌تواند کسب و کارتان را به سقوط بکشاند.

مارک مک لافلین از Results Marketing

  1. 29- ما بر این باوریم که بزرگترین اتلاف پول برای کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان در ابتدای کار، استخدام کارمندان زیاد است. به جای استخدام کارکنان، استفاده از کارآموزان یک منبع خوب کمک هستند و  از این طریق صاحبان کسب و کارها و  کارآفرینان فرایند تفویض کار را یاد می گیرند و  وقت و انرژی خود را بر جنبه های تولیدی و سودآور کسب و کار خود  متمرکز کنند.

اریکا اسپربر از  SuperInterns.com

  1. 30- بی تردید بزرگترین اتلاف پول در  کسب و کارهای کوچک، استخدام نیروهای بی‌استعداد است. بسیاری از کارآفرینان بودجه زیادی ندارند اما بزرگترین اشتباه انتخاب افراد بر اساس بودجه است. تجربه نشان می‌دهد: بهترین استعدادها را  پیدا کنید و اجازه دهید کارشان را انجام دهند. این استعدادها  چندین برابر هزینه های خود را به شرکتتان برمی‌گردانند.

مایک توماس، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت Mommy’s Medicine Cabinet