داستان موفقیت شرکت آرد کلاله

در یک نگاه

نام شرکت: شرکت آرد کلاله (سهامی خاص)

کسب‌وکار: تولیدی

صنعت: … (غذایی و نوشیدنی)

راهکار: دفتر کل، دریافت و پرداخت، فروش داخلی، انیار وحسابداری انبار، پذیرش و نوزین

درباره شرکت

شرکت آرد کلاله (سهامی خاص) با پشتوانه تجربه مدیران و تکنولوژی روز دنیا در سال ۱۳۶۸ تاسیس شده است. این شرکت در مدت ۲۷ سال با کنار هم آوردن بهترین مواد اولیه و به‌روزرسانی ماشین‌آلات مدرن اروپایی و مدیریت تولید تحت نظر مجهزترین آزمایشگاه، توانسته است نام نیک گندم و آرد استان گلستان را در ذهن قنادان و نانوایان کل کشور حک نماید.

این شرکت با ظرفیت تولیدی ۱۸۰ تُن در روز ، ۵۰ نفر پرسنل و اخذ استانداردهایی مانند استاندارد ملی ایران، ایزو ۹۰۰۱، ایزو ۲۲۰۰۰، HACCP ، حلال و سایر مجوزهای رسمی، هم‌چنین با همت نمایندگان فروش در تمام استان‌های سراسر کشور یکی از تولیدکنندگانی است که در اصلاح کیفیت محصولات قنادی و نانوایی نقش درخور توجهی را ایفا می‌کند.

نیاز کسب‌وکار

این شرکت و زیرمجموعه‌های آن، از سال ۱۳۹۰ از محصولات همکاران سیستم استفاده می‌کنند. با توجه به این‌که در کارخانه‌های آرد، ورود مواد اولیه و خروج محصولات با باسکول توزین می‌شود، یکی از نیازهای عمده‌ی این شرکت، برقراری ارتباط و یکپارچگی بین اطلاعات باسکول با سایر قسمت‌ها (مالی، انبار و…) بود. هم‌چنین از آن‌جا که بخشی از تولید این شرکت متعلق به فروش‌های دولتی است، به سیستمی نیاز داشت که مقدار حواله‌های صادر شده از شرکت‌های دولتی به‌شکل عمده را ثبت کند و از طرف دیگر پاسخ‌گوی گزارش‌های مورد نیاز اداره‌ی دارایی (فصلی و ارزش‌افزوده) به‌شکل ریز مشتریان دولتی باشد.

دستاوردهای به‌کارگیری راهکاران

با تحت وب بودن راهکاران، دسترسی به اطلاعات به‌سرعت و به‌آسانی فراهم شد و با یکپارگی موجود در راهکاران، اعمال سیاست‌های متنوع فروش، ثبت و کنترل اطلاعات حمل با دریافت اطلاعات از باسکول، کیفیت فروش و صحت تحویل به‌طور چشم‌گیری افزایش یافته است؛ هم‌چنین روند گزارش‌گیری و محاسبات مالی بهبود یافته، پردازش و تحلیل اطلاعات قابل اتکا و امکان پاسخ‌‌گویی دقیق به درخواست‌های مدیریت سازمان فراهم شده است.

اهداف پیاده‌سازی

  • یکپارچگی تمامی بخش‌ها (مالی، فروش، انبار، توزین و…)
  • ارتقای کیفیت روند سیستم فروش و تعیین مناسب سیاست‌های فروش
  • ثبت و کنترل اطلاعات حمل‌کنندگان به‌شکل دقیق برای اطمینان از صحت تحویل‌ها
  • انبارداری و کنترل دقیق موجودی‌ها

از زبان مشتری

عطا اسلامی؛ مدیرعامل

پیش از به‌کارگیری نرم‌افزار راهکاران، تصور بر این بود که می‌خواهیم یک نرم‌افزار حسابداری با قابلیت‌های کاربری آسان، یکپارچه، قابل دسترس از تمام نقاط دنیا، با گزارش‌های متنوع و پشتیبانی خوب خریداری کنیم تا با خیال آسوده از بخش حسابداری و فروش و انبار و… به سایر عملیات بپردازیم.

امروز پس از نزدیک یک سال استفاده از راهکاران و پنج سال استفاده از سایر محصولات همکاران سیستم به این نتیجه رسیدیم که ما علاوه‌بر نرم‌افزارحسابداری، یک نگرش وسیع و ایده‌های کاربردی را در کنار این نرم‌افزار خریداری کرده‌ایم؛ ایده‌هایی که می‌تواند بسیاری از روال‌های مالی و اداری سازمان را تغییر و اصلاح کند.