معرفی شرکت Sage ؛ تاریخچه، انواع محصولات و خدمات

زمان مطالعه: 7 دقیقه

معرفی شرکت Sage؛ تاریخچه، انواع محصولات و خدمات

با این سیستم‌‌ها، اطلاعات مدیریتی داخلی و خارجی از سراسر سازمان جمع‌آوری و یکپارچه می‌شود. این اطلاعات شامل اطلاعات مالی، حسابداری، تولید، فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و… است. در واقع  نرم افزار ERP این روند را با استفاده از مجموعه‌ای از نرم‌افزار‌ها انجام می‌دهد و هدف آن تسهیل جریان یافتن اطلاعات بین تمام فعالیت‌ها در داخل سازمان و مدیریت ارتباط کارآمد با سهامداران در خارج از سازمان است.

سیستم‌های ERP می‌توانند بر انواع مختلفی از سخت‌افزارهای کامپیو‌تر و تنظیمات شبکه اجرا شوند و معمولاً از یک پایگاه ‌داده برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنند.

ضمن اینکه دفتر مرکزی شرکت Sage در شهر نیوکاسل در شمال شرقی انگلستان واقع است و با ۲۵ شعبه‌ خود در سراسر جهان و ارائه‌ خدمات و محصولاتش در بیش از ۱۶۰ کشور توانسته ۶.۱ میلیون مشتری را جذب خود کند و ۱۳۴۰۰ کارمند را در سراسر جهان به استخدام خود درآورد. این شرکت هم‌اکنون در بورس اوراق بهادار لندن جزء ۱۰۰ شرکت تعیین‌کننده شاخص سهام (FTSE ۱۰۰ Index) است.

هدف شرکت این است که مشتریان با به‌کارگیری نرم‌افزارهای مناسب، کسب‌و‌کار خود را به‌طور مؤثرتری اداره کنند. آن‌ها از این طریق می‌توانند درباره‌ جزئیات فعالیت‌های شرکت خود به اطلاعات وسیع‌تری دست ‌یابند و با اتوماتیک کردن تمام فرآیند‌ها به سودآوری پایدار برسند.

نرم‌افزارهای این شرکت طیف گسترده‌ای از نیازهای کسب‌وکار‌ها را پوشش می‌دهند ازجمله حسابداری، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت انبار و محصولات تخصصی برای صنایع خاص. از طرفی، این شرکت ارائه‌دهنده مجموعه راهکارهایی برای مدیریت کسب‌و‌کار است که به آن‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را به‌آسانی مدیریت کنند.

نام تجاری Sage توسط تمام نهادهایی که تحت نظر Sage Group plc فعالیت دارند، استفاده می‌شود. بنابراین، شرکت Sage یکی از شرکت‌های مطرح نرم افزاری است که باعث رشد و توسعه کسب‌وکار مشتریان خود می‌شود.

نگاهی به تاریخچه شرکت Sage

تاریخچه شرکت Sage بیانگر تجربه بالای این مجموعه است. شرکت نرم افزاری Sage قریب به نیم‌قرن است که در زمینه توسعه، توزیع و حمایت از نرم‌افزارهای مدیریت کسب‌وکار فعالیت می‌کند. بخش قابل‌توجهی از محصولات و خدمات Sage نیز به پشتیبانی از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اختصاص یافته است. این کسب‌وکارها با بهره‌گیری از خدمات Sage می‌توانند کارهای خود را با نرم‌افزارهای بهینه در پیش بگیرند و استراتژی‌ها و پردازش‌های درستی داشته باشند.

به‌بیان‌دیگر، گروه Sage راه‌حل‌های مدیریت کسب‌وکار را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بدون شک، این راهکارها و خدمات نرم‌افزاری Sage بود که باعث شهرت جهانی آن شد. این شهرت حتی فراتر از قاره اروپا رفت و به سرتاسر جهان ازجمله آسیا و اقیانوسیه، آمریکا، آفریقا و خاورمیانه گسترش یافت. در کل، اگر بخواهیم محصولات و خدمات Sage را به زبانی ساده توضیح دهیم می‌توان گفت که این شرکت به حسابدارها کمک می‌کند تا داده‌ها، حساب‌ها و مشتریان خود را از طریق یک راهکار ابری مدیریت کنند.

قطعاً شرکت‌هایی که بر روی حسابداری، تجزیه ‌و تحلیل، برنامه‌ریزی و موارد این‌چنینی خود حساسیت به خرج می‌دهند، موفق‌تر از شرکت‌هایی هستند که در بخش‌های حساس حسابداری خود منفعلانه عمل می‌کنند.

همچنین، شرکت Sage توسط شرکت‌های تابعه خود یک پایگاه داده متعلق به کاربران ثبت‌شده را نگهداری می‌کند که بازاری را به منظور خدمات مرتبط آن‌ها نظیر فرم‌های کامپیوتری، قراردادهای پشتیبانی، آموزش و پیشرفت برنامه‌ها فراهم می‌کند.

این شرکت با داشتن میلیون‌ها مشتری در کل جهان تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین تأمین‌کنندگان نرم‌افزار حسابداری رایانه شخصی در جهان شده است. در ادامه، بیشتر با عملکرد و محصولات Sage آشنا خواهید شد.

تاسیس Sage

شرکت Sage در سال ۱۹۸۱ توسط دیوید گلدمن و با همکاری گراهام وایلی و پل مولر با هدف توسعه‌ نرم‌افزارهای حسابداری و ارزیابی و تخمین برای کسب‌وکارهای کوچک در شهر نیوکاسل تأسیس شد. گراهام وایلی، زمانی که در دانشگاه نیوکاسل دانشجو بود به عنوان کار تابستانی در یک شرکت حسابداری مشغول به کار شد و برایشان نرم‌افزاری طراحی کرد که به آن‌ها در نگهداری اسناد کمک می‌کرد. این نرم‌افزار درواقع نسخه اولیه نرم‌افزار 50 sage line بود که بعد‌ها توسط شرکت sage وارد بازار شد.

پس‌ازآن، وایلی توسط دیوید گلدمن استخدام شد تا برای شرکت چاپ و نشر او که Campbell Graphics نام داشت، نرم‌افزارهای حسابداری طراحی کند. همین نرم‌افزار بعد‌ها در تولید نسخه اولیه نرم‌افزار Sage Accounts به کار رفت. گلدمن به قدری تحت تأثیر این نرم‌افزار قرار گرفت که گراهام وایلی و پل مولر را که فردی دانشگاهی بود استخدام کرده و در سال ۱۹۸۱ شرکت نرم‌افزاری Sage را تأسیس کردند. آن‌ها در ابتدا به فروش نرم‌افزار خود به شرکت‌های چاپ و نشر اقدام کردند اما بعد، از طریق شبکه خرده‌فروشان بازار خود را گسترش دادند.

این شرکت در سال ۱۹۸۴ محصولی به نام Sage Software را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی Amstrad PCW ارائه کرد. در‌‌ همان سال، فروش این نرم‌افزار از ۳۰ نسخه در ماه به بیش از ۳۰۰ نسخه افزایش یافت. این شرکت در سال ۱۹۸۹ برای اولین بار در فهرست شرکت‌های حاضر در بازار بورس لندن قرار گرفت. در سال ۱۹۹۴، پل واکر به مدیرعاملی این شرکت منصوب شد. همچنین، در ۱۹۹۸ بخش حسابداران حرفه‌ای در شرکت Sage راه‌اندازی شد و در سال ۱۹۹۹ جزو فهرست ۱۰۰ شرکت تعیین‌کننده شاخص سهام لندن قرار گرفت. در‌‌ همان سال، دفتر خود در دوبلین ایرلند را افتتاح کرد، استراتژی تجارت الکترونیک خود را ارائه کرد و با خرید شرکت تترا وارد بازار نرم‌افزارهای کسب‌وکارهای متوسط شد.

سال ۲۰۰۰تا ۲۰۱۰

در سال ۲۰۰۰، سهام Sage در مطبوعات اقتصادی بریتانیا به عنوان سهامی با بهترین وضعیت در دهه ۹۰ معرفی شد. در سال ۲۰۰۱، شرکت تجاری Interact Commerce را خرید و این شرکت با حفظ کارکنان و محل فعالیت خود با شرکت Sage ادغام شد، Sage از این طریق به بازار نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری راه یافت. شرکت Sage در سال ۲۰۰۲ برنده‌ جایزه‌ سال بهترین کسب‌و‌کار ملی بریتانیا شد

همچنین، در همین سال بود که با پرداخت ۶ میلیون پوند حامی مالی ساخت یک مرکز بزرگ موسیقی در شهر گیتزهد شد که بزرگ‌ترین حمایت تجاری از هنر در تاریخ بریتانیا به شمار می‌رود. در سال ۲۰۰۳، سهام شرکت Sage تنها سهام یک شرکت حوزه فناوری بود که در فهرست FTSE ۱۰۰ Index باقی مانده بود. در همین سال بود که گراهام رایلی با داشتن سهامی به ارزش ۱۴۶ میلیون پوند بازنشسته شد. در سال ۲۰۰۲ نام او جزو فهرست ثروتمند‌ترین افراد انگلستان بود که در روزنامه ساندی تایمز منتشر شد.

ساختمان sage در نیوکاسل

ساختمان sage در نیوکاسل

۲۰۱۰تا کنون

در ۱۹ آوریل ۲۰۱۰، شرکت Sage اعلام کرد که مدیرعامل آن، پل واکر، پس از ۱۶ سال تصمیم دارد از سمت خود کناره‌گیری کند. در پی این خبر، روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرد که با این اتفاق، روند خرید و ادغام شرکت‌ها که عنصر اصلی در پیشرفت شرکت Sage طی ۲۰ سال گذشته بوده، کند می‌شود؛ اما مدیر بخش بریتانیای این شرکت در مصاحبه با روزنامه تایمز اعلام کرد که این روند ادامه خواهد یافت و این چیزی نیست که وابسته به حضور یک شخص باشد.

واکر در دسامبر ۲۰۱۰ با دریافتی ۲۱ میلیون پوندی از سهام و حقوق و مزایایش Sage را ترک کرد و در یکم اکتبر، گای برویر که قبلا مدیرعامل شعبه‌های این شرکت در اروپا و آسیا بود، جایگزین واکر شد.

در سال 2013 شرکت Sage اعلام کرد که شرکت Accel-KKR راهکارهای نرم‌افزاری ویژه سازمان‌های غیرانتفاعی و سازمان‌های دولتی این شرکت را خریداری می‌کند. یک سال بعد از آن و در سال 2014 گای برویر از مدیرعاملی این شرکت استفعا داده و استفان کلی جایگزین آن شد.

در خلال سال‌های 2017 و 2018 شرکت Sage با خرید پلتفرم‌های مخحتلف علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در زمینه رایانش ابری نشان داد. از جمله می‌توان به خرید پلتفرم ابری Fairsail اشاره کرد. این شرکت همچنین چندین پلتفرم دیگر را خریداری کرد.

در سال 2018 یک تغییر مدیریتی دیگر در شرکت سیج رخ داد و با کناره‌گیری استفان کلی، استیو هار مدیر عامل آن شد که پیش‌تر مدیریت مالی شرکت را عهده‌دار بود.

طی سال‌های 2020 تا 2022 این شرکت روند افزایشی درآمدهای خود را کسب کرد. بخش‌ قابل توجهی از این درآمدها ناشی از سرمایه‌گذاری در فناوری رایانش ابری و راه‌حل‌های مبتنی بر SAAS هستند.

شرکت سیج در سه ماهه انتهایی سال 2022 توانست درآمد منتهی به سه ماهه آخر سال خود از محل ارائه نرم‌افزار را به میزان 517 میلیونپوند افزایش دهد که رشد 12 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

محصولات Sage

خدمات شرکت Sage

تمرکز اصلی Sage بر افزایش موفقیت مشتریان است و «برنامه مراقبت از کسب‌و‌کار» که توسط این شرکت ارائه می‌شود، با کمک به کاهش زمان انجام فعالیت‌ها، صرفه‌جویی در منابع، نیروی انسانی و هزینه‌های عملیاتی، برای شرکت‌‌ها ارزش‌آفرینی می‌کند. این برنامه در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنز ارائه می‌شود. همه این برنامه‌ها شامل دسترسی خودکار به به‌روزرسانی نرم‌افزارهاست؛ اما برنامه‌ طلایی شامل پشتیبانی تلفنی نامحدود، پشتیبانی آنلاین و مواردی مشابه است.

درواقع، مشتریان در این طرح از حمایت تمام وقت شرکت برخوردارند و نیز از شبکه‌ای گسترده‌ از شرکای تجاری، مشاوران و مراکز آموزش مجازی بهره می‌برند؛ به صورت رایگان به پایگاه داده شرکت دسترسی دارند و آموزش‌های‌ کاربران را به صورت رایگان یا با تخفیف دریافت می‌کنند. برنامه مراقبت از کسب‌و‌کار‌ها در آینده با گسترش تکنولوژی مشاوره‌ای در Sage ارتقا می‌یابد و به ارائه آموزش‌های شخصی به مشتریان و توصیه‌های مشاوره‌ای به آن‌ها در مواقع لزوم می‌پردازد.