معرفی شرکت ca technologies ؛ تاریخچه، انواع محصولات و خدمات

زمان مطالعه: 5 دقیقه

معرفی شرکت Ca Technolpgies

شرکت ca technologies، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مستقل نرم‌افزاری  IT در جهان محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۶ تأسیس شد. دفتر اصلی این شرکت در نیویورک واقع شده و در حال حاضر به بیش از 100 کشور، ازجمله 99 درصد از شرکت‌های Fortune 500 خدمات می‌رساند. این شرکت به تولید نرم‌افزارهای کاربردی و سیستمی می‌پردازد که در پردازنده‌های مرکزی، ماشین‌های مجازی و فضای محاسبات ابری قابل‌اجرا هستند و از این طریق، به شرکت‌ها برای رقابت بهتر، نوآوری و توسعه کسب‌وکار خود کمک می‌کند.

محصولات CA، سازمان‌ها را قادر می‌کند که به‌ شیوه‌ای مؤثر و ایمن، از مزایای فناوری‌های جدید در روند مدیریت IT خود استفاده کنند. نرم‌افزارهای CA به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا برای بهبود هزینه‌ها و کیفیت خدمات خود، فرآیندهای مهم و وقت‌گیر را به شکل اتوماتیک انجام داده و به این ترتیب، میزان ریسکی که کسب‌وکار با آن مواجه است را کاهش دهند.

شرکت ca technologies بیش از 1200 محصول مختلف را به فروش می‌رساند که اغلب آن‌ها برای کسب‌وکارها هستند؛ نه کاربران رایانه‌های خانگی. بیشتر محصولات CA ، سازمان‌های بزرگ و متوسط را هدف قرار می‌دهند و تنها برخی از محصولات آن مانند آنتی‌ویروس، نرم‌افزارهای ضد جاسوسی و فایروال‌های شخصی برای کاربران خانگی و اداری تولید شده‌اند. به‌این‌ترتیب، اکثر محصولات شرکت CA technologies نرم‌افزارهایی است که برای کمک به پشت‌صحنه کسب‌وکارها و بهبود عملکرد و امنیت شبکه‌های کامپیوتری بزرگ طراحی شده‌اند.

مجله «فوربس» سالانه لیستی از ۲۰۰۰ سازمان بزرگ جهان را بر اساس میزان سود، فروش، سرمایه و ارزش بازار آن‌ها منتشر می‌کند و نام ca technologies ، در فهرست «100 شرکت نوآور» برای سال 2011 آورده شده است. بر اساس گزارش این مجله، کمپانی CA توانست در سال مالی ۲۰۱۰ به سود ۴.۴ میلیارد دلاری دست پیدا کند و بیش از ۱۳۲۰۰ نیروی کار، ازجمله ۵۹۰۰ مهندس را به استخدام خود درآورد. این شرکت بیش از ۴۰۰ اختراع را به نام خود ثبت کرده و حدود ۷۰۰ نرم‌افزار ابداعی و در دست بررسی دارد. کمپانی CA همچنین در سال ۲۰۱۰  توانست حمایت هشت کمپانی را برای استراتژی ابری خود به دست آورد.

تاریخچه ca technologies

در سال ۱۹۶۹ ، صنعت کامپیو‌تر تحت سلطه ابررایانه‌ها و سیستم‌عامل‌های مربوط به آن‌ها بود که عمدتاً توسط  IBMتولید می‌شد. در این سال IBM تصمیم گرفت فروش ابرکامپیوتر‌ها را از برنامه‌ها و خدمات پشتیبانی آن جدا کند. این اتفاق زمینه رقابتی جدیدی را ایجاد کرد و فرصتی برای کارآفرینان ایجاد کرد تا به صنعت نوپای نرم‌افزار وارد شوند. «چارلز وانگ» به همراه دوست و همکارش «رأس آرتزیت» از این فرصت استفاده کرده و شرکتی ایجاد کردند که در آن به توسعه و فروش نرم‌افزارهای مورداستفاده در ابررایانه‌های تولید شده توسط IBM پرداختند.

CA-Sort ، یکی از مشهور‌ترین محصولات ca technologies ، مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مرتب‌سازی، ادغام، کپی و مدیریت داده‌ها است که به کامپیوترهای پردازنده مرکزی کمک می‌کند تا به دست‌کاری مؤثر داده‌ها بپردازند. شرکت ca در سال ۱۹۷۶ موفق شد حق توزیع این نرم‌افزار را به دست گیرد. فروش این محصولات در اروپا با موفقیت روبه‌رو شد؛ اما در آمریکا وضعیت قدری متفاوت بود. وانگ و آرتزیت شروع به فروش محصولات تولیدی خود تحت عنوان  CA-Sortکردند و در این مسیر، عملکرد بر‌تر محصولات و قیمت مناسب آن‌ها‌ به‌همراه درایت در فروش، منجر به رشد سریع این شرکت در بازار بزرگ و سودآور آمریکای شمالی شد.

CA Technologies در ادامه، از طریق ادغام شدن با شرکت‌های کوچک‌تر با فعالیت‌های مشابه، توانست به قدرت انحصاری توزیع این دست نرم‌افزار‌ها در دهه ۱۹۸۰ تبدیل شود. روند توسعه محصولات CA در سال‌های بعد باعث شد این شرکت به بازار بورس «نزدک» (NASDAQ) راه پیدا کند و با رشد 3.8 درصدی در نرخ سهامش، رتبه اول در گروه صد شرکت بر‌تر در این بازار را به خود اختصاص دهد. به‌این‌ترتیب، شرکت نرم‌افزاری CA در سال 1989 به اولین شرکت نرم‌افزاری با درآمد میلیون دلاری تبدیل شد و در سال 2001، عنوان اولین و تنها توسعه‌دهنده سازمانی دارای استاندارد جهانی ISO 9002 را به خود اختصاص داد.

باوجود موفقیت‌های متعدد CA، فراز و فرودهای زیادی نیز در تاریخچه شرکت ca technologies وجود داشت. در آگوست 2000، چالز وانگ مؤسس این شرکت موافقت کرد که از نقش مدیرعامل خارج شود و تنها به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره در شرکت حضور داشته باشد. همچنین یک نظرسنجی در سال 2001 نشان داد که تنها 10 درصد از مشتریان بزرگ CA از عملکرد آن رضایت داشتند. اما شرکت CA همچنان عقب‌نشینی نکرده و پس از تلاش‌های روزافزون، در سال 2008 ازنظر تحلیلگران صنعت، به‌عنوان «رهبر» و «پیشرو» در بخش‌های مختلف بازار مدیریت فناوری اطلاعات شناخته شد. 

Ca Technologies با وجود همه موفقیت‌هایی که داشت، نتوانست به فعالیت مستقل خود ادامه دهد و در نهایت در جولای 2018 خبر تصاحب شرکت نرم‌افزاری CA توسط برودکام، تیتر اخبار صنعت IT شد. برودکام (Broadcom) یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تولید نیمه‌رساناهای دیجیتال و آنالوگ فعالیت می‌کند؛ اما با امضای قراردادی به ارزش 19 میلیارد دلار و تصاحب شرکت CA، ورود خود به دنیای IT را اعلام کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهند که این قرارداد برای برودکام جنبه سرمایه‌گذاری دارد و بیشتر از تعاملات عملیاتی، درآمدهای جاری شرکت CA مدنظر برودکام قرار داشته است.

محصولات و خدمات  ca technologies

امروزه محصولات و خدمات ca technologies در سراسر جهان ازجمله ایالات‌متحده‌ آمریکا، استرالیا، چین، آلمان، هند، ژاپن و انگلستان گسترش یافته‌اند. تقریباً نیمی از درآمد شرکت ca technologies از محصولات مرتبط با ابر‌رایانه‌ها (Mainframe computer) به دست می‌آید؛ مین‌فریم یا ابررایانه، به کامپیوترهای بزرگ مرکزی با منابعی بیشتر و قوی‌تر از کامپیوترهای استاندارد گفته می‌شود که معمولاً برای افزایش امنیت و پردازش داده‌ها در حجم زیاد، در سازمان‌های بزرگ و دولتی به کار می‌روند. محصولات نرم‌افزاری این شرکت را می‌توان در دسته‌های زیر تعریف کرد:

مدیریت داده

نرم‌افزارهای مدیریت داده، با مدل‌سازی از داده‌ها، امکان مدیریت محیط‌های پیچیده را‌ با استفاده از دیاگرام‌های ابتکاری و ابزار تجسمی امکان‌پذیر می‌کند و پهنای باند و فضای لازم برای ذخیره اطلاعات را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر، این نرم افزارها باعث حفاظت از داده‌ها در مقابل از بین رفتن ناخواسته اطلاعات در زمان تعمیرات، قطع ناگهانی برق و سایر وقایع ناگهانی می‌شود.

مجازی‌سازی و اتوماسیون

شرکت CA با ارائه نرم‌افزارهای اتوماسیون  ITدر زیرساخت‌های مجازی و فیزیکی و خدمات؛ باعث کاهش هزینه‌ها، تسریع و تسهیل ارائه خدمات و مدیریت بحران می‌شود. پاسخگویی سریع به تقاضاهای روزافزون کسب‌وکارها، تاثیر دیگر این سیستم‌ها برای سازمان‌ها است.

مدیریت انرژی و توسعه پایدار

CA Technologies برای سازمان‌هایی که به دنبال کاهش مصرف انرژی، کاهش انتشار کربن و ارائه گزارش‌های خودکار در مورد نحوه تأثیر اقدامات بر محیط‌زیست هستند نیز نرم‌افزارهایی را طراحی کرده است. گروه محصولات eco Software نرم‌افزارهای مربوط به مدیریت انرژی و محیط زیست هستند که افزایش بهره‌وری انرژی و کاهش هزینه‌های عملیاتی را به همراه دارند. این محصولات، کارخانه‌ها را قادر می‌سازند تا به‌سادگی؛ به اندازه‌گیری، ارزیابی و گزارش اثرات زیست‌محیطی و عملکرد خود بپردازند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند ایده‌های نوین خود را با اهداف کسب‌وکارشان منطبق کنند.

مدیریت امنیت و دسترسی داده‌های IT

در هر کسب‌وکاری، حفاظت از اطلاعات امری حیاتی برای موفقیت محسوب می‌شود. برای حفاظت کامل از داده‌های فناوری اطلاعات، تنها مدیریت دسترسی به داده‌ها کافی نیست؛ بلکه باید روی چگونگی استفاده از داده‌ها نیز احاطه داشت. این گروه از محصولات CA ، امکان کنترل کامل بر محیط‌های IT مجازی، فیزیکی و ابری را فراهم می‌کند. در این روش سازمان‌ها نه‌تنها می‌توانند کاربران و میزان دسترسی آنها به اطلاعات را بر اساس سیاست‌های خاص خود کنترل کنند، بلکه نحوه استفاده کاربران از اطلاعات را نیز تحت مدیریت خود خواهند داشت. بنابراین در این روش، علاوه بر دسترسی، کنترل بر اطلاعات سازمان و کاربران نیز ایجاد شده است.

آزمایشگاه‌های پیشرفته CA

آزمایشگاه‌های پیشرفته CA در سال ۲۰۰۵ و با هدف تقویت ارتباط میان جوامع پژوهشی و CA تأسیس شدند. CA Technologies از طریق این آزمایشگاه‌ها، به همکاری نزدیک با دانشگاه‌ها، انجمن‌های حرفه‌ای و دولت پرداخته و در انجام پروژه‌های مختلف و مرتبط با محصولات تولیدی خود مشارکت داشت. اجرای این پروژه‌ها، نتایج مختلفی مانند انتشار مقالات پژوهشی و جهت‌دهی جدید در تولید محصولات را در برمی‌گیرد.

علاوه بر این، شرکت CA به دنبال همکاری هرچه بیشتر با دانشگاه‌ها است تا از این طریق، زمینه‌ساز ترویج نوآوری در این شرکت باشد. به‌عنوان‌مثال، به تأمین بودجه لازم برای پروژه‌ها در برخی زمینه‌های خاص می‌پردازد و با کمک گرفتن از اساتید دانشگاهی سعی در ارتقای برنامه‌های آموزشی خود و جذب آن‌ها برای تعامل با پژوهش‌ها و کار‌شناسان توسعه در CA دارد.


منبع:

 Forbes.com