آشنایی با موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم

موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم از سال ۱۳۸۱ و با هدف ارائه خدمات در زمینه آموزش نرم‌افزارهای همکاران سیستم به کارشناسان همکاران سیستم و مشتریان شرکت تاسیس شده است. در سال‌های فعالیت موسسه به تدریج، آموزش در دو حوزه فنی و غیر سیستمی از جمله مفاهیم مالی و بازرگانی به سبد محصولات اضافه و آموزش در حوزه کاربران آزاد به عنوان یک خط کسب و  کار جدید در ساختار موسسه ایجاد شد. هم اکنون سالانه حدود ۵۰۰۰ کاربر آزاد در  ۴۰ نمایندگی در سراسر کشور، از خدمات آموزشی موسسه بهره می‌برند.

امکانات و زیرساخت‌های آموزشی و کمک آموزشی

استفاده از امکانات مدرن و بروز آموزشی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که موسسه با هدف افزایش کیفیت خدمات، همواره آن را  مدنظر قرار می‌دهد. ۱۰۰۰مترمربع فضای آموزشی، ۱۰ کلاس با ظرفیت مجموعاً ۱۸۰ نفر، رعایت استاندارد یک نفر به ازای هر سیستم،  و یک سالن کنفرانس با ظرفیت ۶۰ نفر، بخشی از امکانات آموزشی موسسه هستند. همچنین با ایجاد زیرساخت‌های لازم، امکان برگزاری کلاس‌ها به دو روش حضوری و غیر حضوری در موسسه پژوهش و آموزش فراهم است.
تاسیس واحد هیئت علمی در سال ۱۳۹۳، با هدف کنترل و نظارت بر کلیه محتواهای ارائه شده توسط اعضاء از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

آشنایی با موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم

کیفیت و تنوع در روش‌های ارائه خدمات

موسسه پژوهش و آموزش، در زنجیره‌ی تولید تا ارائه خدمات همکاران سیستم، هم‌سو با راهکارهای نرم‌افزاری عرضه‌ شده، حوزه‌های آموزشی آن‌ها را طراحی و عرضه می‌کند و هم‌زمان با به‎روزرسانی محصولات، آموزش‌های نوینی را در اختیار آموزش‌گیرندگان قرار می‌دهد.
سبد محصولات موسسه شامل۲۱دوره غیرحضوری (E-Learning) و۳۰ دوره حضوری است. در حال حاضر، طیف جدید خدمات آموزشی موسسه، آموزش نسل جدید نرم افزارهای همکاران سیستم، «راهکاران» را دربر می‌گیرند.  
راهکاران، نسل جدید محصولات همکاران سیستم، یک ERP جامع سازمانی است که یکپارچگی، تحت وب بودن، فرایندمحوری، انعطاف‌پذیری و قابلیت  متناسب‌سازی از کلیدی‌ترین ویژگی‌های این راهکار است.
در حال حاضر تولید محتوای غیرحضوری برای ماژول‌های دفتر کل ، هوشمندی تجاری، کاوشگر و بهای تمام شده از این راهکار انجام شده است.
انتشار کتاب در حوزه آموزش نرم‌افزارهای همکاران سیستم، یکی دیگر از خدمات آموزشی جدید موسسه است. اولین کتاب آموزشی تحت عنوان «رایانه کار مالی سپیدار» و با موضوع آموزش گام به گام نرم افزارهای سپیدارهمکاران سیستم، در زمستان ۹۳ با تیراژ ۲۰۰۰ نسخه چاپ و به بازار عرضه شده است.

آشنایی با موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم
دومین محصول آموزشی موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم، با عنوان «کتاب‌کار حسابداری مالی» شامل نحوه استفاده از امکانات نرم افزار «حسابداری همکاران سیستم»، از جمله طبقه‌بندی و معرفی حساب‌ها، ثبت و صدور اطلاعات اسناد حسابداری و گزارش‌های قانونی و مدیریتی به همراه ده‌ها تمرین کاربردی است که در حال حاضر  به همراه دوره آموزشی حسابداری به کاربران ارائه  می شود.

  • آموزش‌های غیرحضوری

موسسه پژوهش و آموزش در راستای بکارگیری شیوه‌های نوین آموزشی، طرح آموزش‌های الکترونیکی (E-Learning)  را از سال ۱۳۸۷ اجرایی کرده است. در این راستا،  تاکنون ۲۱ محصول در حوزه آموزش نرم افزارهای همکاران سیستم ،فناوری اطلاعات و مالی در موسسه طراحی و تولید شده است.

در حال حاضر دوره‌های آموزشی به روش‌های آفلاین (E-Learning)، آنلاین (Virtual Class) و ترکیبی (Blended Course) برگزار می‌شود. بدین ترتیب ضمن افزایش تعامل شرکت‌کنندگان با مدرس و بخش پشتیبانی، مخاطبان از مزیت‌های آموزش‌های غیرحضوری مانند صرفه‌جویی در زمان و هزینه، آموزش ۲۴ ساعته و انعطاف پذیر، دسترسی آسان و …) نیز بهره‌مند خواهند شد.

  • بسته‌های آموزشی خود آموز

محدودیت زمانی گروهی از مخاطبان، موسسه را برآن داشت تا  جهت تسهیل فرآیند آموزشی، بسته‌های آموزشی خودآموز را طراحی و تولید کند. محتوای بسته‌ها، شامل آموزش‌های غیرحضوری، کتاب و سی‌دی تمرین است. اولین مجموعه، با نام «بسته خودآموز نرم افزار سپیدار» ویژه حسابداران و کمک حسابداران شرکت های متوسط و کوچک معادل ۶۰ ساعت آموزش حضوری طراحی و ارائه شده است.

آشنایی با موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم

  • گستردگی‌ شبکه آموزش در سراسر کشور

موسسه از آغاز کار تاکنون، با بیش از ۱۰۰ دانشگاه و موسسه آموزشی معتبر از جمله دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده  اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت صنعتی، جهاد دانشگاهی و ایزایران همکاری داشته است.
در راستای نیاز مخاطبان به در دسترس بودن محتوای آموزشی استاندارد و یکپارچه در شهرستان‌ها، شرکت‌های نمایندگی همکاران سیستم در استان‌ها، که آموزش کارشناسان همکاران سیستم و مشتریان را به‌عهده دارند و نمایندگان آموزش این موسسه در سراسر کشور عرضه‌ی خدمات آموزشی را در دسترس و ساده‌تر کرده‌اند.
اکنون موسسه درشهرهای بزرگ کشور مانند تهران،  اصفهان، شیراز، مشهد، قزوین و شهرهای شمالی کشور، نمایندگی آموزش می‌پذیرد و علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، پناه‌های استانی در قالب ۱۵ شعبه فعال در کنار ۲۵ موسسه آموزشی معتبر خدمات آموزشی همکاران سیستم را در سطح کشور عرضه می‌کنند.  

  • بسته‌های ویژه موسسه پژوهش و آموزش

با هدف افزایش توان وظرفیت فراگیران جویای کار و آشناسازی آنها با نیازهای بازارکار، موسسه پژوهش و آموزش بسته های آموزشی ویژه، کاربردی و شغل محور را طراحی کرده است. محتوای این بسته‌ها با این هدف طراحی شده‌اند تا مهارت‌های مورد نیاز یک شغل را به‌گونه‌ی کاملاکاربردی به فراگیر آموزش ‌دهند و آنها را برای ورود به  بازار کار آماده‌ کنند.
در حال حاضر سه بسته ویژه با عناوین کاربر نرم‌افزار سپیدار، حسابدار موسسات خدماتی و بازرگانی و مفاهیم مالی موسسات خدماتی و بازرگانی طراحی شده است.

  • مجوزها و گواهی‌نامه‌های معتبر

فراگیران  موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم  پس از پایان دوره، «گواهینامه‌ی آموزشی» دریافت می‌کنند. گواهینامه‌های صادر شده در دوره های آموزشی، از نظر ارزشمندی برای مشتریان معیاری مطمئن در تشخیص توانمندی افراد و از سوی دیگر برای کاربران آزاد در حکم اعتباری برای دستیابی به شغل مورد نظرشان است.
صدور گواهینامه‌های موسسه با دارا بودن دو مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری انجام می‌شود.
با توجه به گستردگی کاربرد راهکارهای نرم‌افزاری همکاران سیستم، دارا بودن گواهینامه آموزش نرم‌افزارهای همکاران سیستم، برای افراد جویای کار و نیز صاحبان کسب‌وکار یک مزیت محسوب می‌شود. همچنین با توجه به گسترش خدمات آموزشی و نمایندگی‌های موسسه در سراسر کشور و نیاز به مدرس توانمند آموزش محصولات همکاران سیستم، کسانی‌که در دوره‌های تربیت مدرس موسسه شرکت می‌کنند پس از گذراندن دوره‌ی آموزش محصول، دوره مهارت تدریس (TTT)، کار کارگاهی و سپس گذراندن آزمون کتبی و مصاحبه، موفق به دریافت گواهینامه مربی‌گری موسسه خواهند شد.

  • فرصت‌های شغلی

دغدغه‌ی فراگیران موسسه درباره فرصت‌های شغلی که پس از آموزش برایشان فراهم خواهد شد از یک‌سو، و نیاز مشتریان همکاران سیستم برای به‌کارگیری کارشناسانی که آموزش کار با محصولات همکاران سیستم را گذرانده باشند از سوی دیگر، موسسه پژوهش و آموزش را بر آن داشت تا سازوکار برقراری ارتباطِ دارندگان گواهینامه‌های آموزشی همکاران سیستم با بازار کار را نظام‌مند کند.
به‌زودی سامانه‌‌ی کاریابی جهت ارتباط فراگیران دارای گواهینامه همکاران سیستم و شرکت‌ها و سازمان‌های مشتری همکاران سیستم راه‌اندازی خواهد شد. در این سامانه، مشخصات افراد جویای کار که در دوره‌های آموزشی موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم شرکت کرده و موفق به اخذ گواهینامه  شده‌اند ثبت شده و به بازار کار معرفی می‌شوند.