«همکاران سیستم» از فرابورس به بورس منتقل شد

«همکاران سیستم» از فرابورس به بورس منتقل شد

در نتیجه‌ی عملکرد موفق و شفاف همکاران سیستم در «فرابورس»، تحقق همیشگی منافع سهام‌داران و تامین رضایت آنان از ثبات عملکرد شرکت؛ سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، با تائید توانمندی همکاران سیستم برای ورود به بورس، با درخواست شرکت برای انتقال از فرابورس به بورس موافقت کرد.

 با توجه به موافقت هیات ‌پذیرش اوراق بهادار در جلسه مورخ ششم مهرماه ۱۳۹۵ با پذیرش سهام شرکت همکاران سیستم در بورس اوراق بهادار تهران، به‌عنوان پانصد و چهارمین شرکت پذیرفته‌شده در بورس، از تاریخ هشتم آبان ۱۳۹۵ نام  این شرکت در بخش «رایانه و فعالیت‌های مربوط به آن»، گروه و طبقه «مشاوره مربوط به نرم‌افزار و عرضه نرم‌افزار» با کد صنعت «۷۲۲۰۰۷» و نماد «سیستمSYSTEM» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شده است.

پیرو این پذیرش، مراسم تغییر نماد همکاران سیستم از فرابورس به بورس، ۲۳ آبان ماه در تالار شیشه‌ای سازمان بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد. پیش از گشایش رسمی نماد همکاران سیستم در بورس، نشست مدیران و اعضاء هیات‌مدیره‌ی همکاران سیستم با سهام‌داران نیز برگزار شد. 

مهدی امیری مدیرعامل همکاران سیستم در این نشست، با اشاره به اینکه همکاران سیستم برای همه‌ی کسب‌وکارها در اندازه‌های مختلف راهکار نرم‌افزاری ارائه می‌کند، گفت: «همکاران سیستم در حال حاضر بیش از ۳۵۰۰۰ مشتری در کسب‌وکارهای گوناگون دارد که طیفی از شرکت‌های بزرگ و متوسط تا اصناف و فروشگاه‌ها را شامل می‌شوند.»

«همکاران سیستم» از فرابورس به بورس منتقل شد

به گفته‌ی امیری در حال حاضر ۲۱ شرکت و دفتر ناحیه‌ای در سراسر کشور و ۲۳ شرکت تحت لیسانس در تهران، در کنار شرکت‌های تخصصی، به ارائه‌ی خدمات به مشتریان می‌پردازند.

امیری در اشاره به سهم بازار همکاران سیستم، به سهم  ۵۰ درصدی همکاران سیستم در بازار بورس و فرابورس و صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود «۵۰ درصد از ۵۰۰ شرکت برتر کشور، دست‌کم از یکی از راهکارهای نرم‌افزاری همکاران سیستم بهره می‌برند.» 

در بخش معرفی راهکارهای نرم‌افزاری همکاران سیستم، امیری به معرفی سبد محصولی جامع راهکاران، ERP بومی همکاران سیستم برای شرکت‌های متوسط و بزرگ پرداخت و گفت: «ERP همکاران سیستم که در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰شرکت و سازمان پیاده‌سازی شده است، حوزه‌های محصولی مالی، فروش، پخش، تدارکات و لجستیک، سرمایه انسانی، هوشمندی تجاری و حسابداری مدیریت را شامل می‌شود.»

وی افزود همکاران سیستم علاوه بر نرم‌افزارهای سپیدا و دشت که ویژه‌ی کسب‌وکارهای کوچک، اصناف و فروشگاه‌هاست، برای پاسخ به نیازهای نرم‌افزاری بخش دولت نیز سبد محصولی ویژه ارائه می‌کند. 

امیری در ادامه، با اشاره به اینکه همکاران سیستم از زمان تاسیس خود تا سال ۱۳۹۰ که به «فرابورس» پیوست؛ ورود به بورس را دنبال کرده است، روند افزایش «ارزش بازار» همکاران سیستم و روند رشد سرمایه‌ی الی شرکت را برای سهام‌داران تشریح کرد. 

وی هم‌چنین افزود: «مرور عملکرد شرکت در این سال‌ها نشان می‌دهد که سود بودجه‌شده همکاران همه ساله منبعی تضمین شده برای بازار سرمایه بوده است. بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه با این ویژگی سهم همکاران سیستم آشنا هستند و درک مشخصی از اعتبار، رفتار متعادل و غیرهیجانی این سهام در اقتصاد خارج از پیش‌بینی این روزها دارند.»

گفتنی‌ست همکاران سیستم در سال ۱۳۹۰ موفق شده بود در جایگاه نخستین شرکت نرم‌افزاری کشور، مجوز ورود به بازار سرمایه را کسب کرده و به فرابورس راه یابد. در این دوره‌ی پنج ساله، این شرکت توانست افزون‌بر پوشش تمامی تعهدات خود به سهام‌داران، سرمایه‌ی خود را نیز از ۲۰۰ میلیارد ریال به ۷۵۰میلیارد ریال افزایش دهد.

دسته‌بندی‌ها:

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *