در مجمع عمومی سال ۹۷ اعلام شد: کارنامه‌ی موفق همکاران سیستم در توسعه‌ی کسب‌و‌کار، رشد و سودآوری

مجمع عمومی سال ۹۷ همکاران سیستم روز چهارشنبه ۸ خرداد در مرکز مطالعات بهره‌وری منابع انسانی برگزار شد. در این برنامه علاوه بر تصویب صورت‌های مالی و ارائه‌ی گزارش‌های عملکردی، مدیرعامل و اعضاء هیئت‌مدیره همکاران سیستم پاسخ‌گوی پرسش‌های سهام‌داران در خصوص اقدامات انجام‌شده‌ و چشم‌‌انداز آتی شرکت بودند.

رشد کسب‌وکار همکاران سیستم در سال ۹۷

فریدفولادی، مدیرعامل جدید همکاران سیستم در جمع سهام‌داران به بیان عملکرد سال گذشته‌ی شرکت از نگاه آمار و ارقام پرداخت.
او با تشریح عملکرد موفق همکاران سیستم در شرایط اقتصادی سال ۹۷ به افزوده شدن بیش از ۶۰۰۰ مشتری و ارتقا ۳۰ رتبه در جمع ۵۰۰ شرکت برتر کشور اشاره کرد و افزود: «همکاران سیستم همراه و شریک تجاری کسب‌وکارهاست و همواره با عرضه‌ی راهکارهای خود در پایداری و توسعه‌ی صنایع کلیدی کشور سهیم بوده است.»


فولادی گفت: در شرایط دشوار اقتصادی نیز راهکارهای ما به بهینه‌تر شدن عملکرد کسب‌وکارها کمک می‌کنند.» او در ادامه با اشاره به رشد ۱۰ درصدی سهم بازار همکاران سیستم در صنعت پتروشیمی و شرکت‌های برتر کشور، اعلام کرد تعداد مشتریان همکاران سیستم از مرز ۵۲۰۰۰ مشتری گذشته است.
فولادی هم‌چنین به رشد ۹۰ درصدی اجرای پروژه‌های بزرگ اشاره کرد و آن را مزیت رقابتی همکاران سیستم دانست. به‌گفته‌ی او سال گذشته همکاران سیستم یکی از بهترین سال‌های خود را از نظر توسعه کسب‌وکار، رشد و سودآوری رقم زده است. فرید فولادی دلایل این موفقیت را تصمیمات درست هیئت‌مدیره، تلاش جمعی همکارانی‌ها و استقبال بازار عنوان کرد.

اعلام دستاوردهای سال ۱۳۹۷:
پیوستن بیش از ۶۰۰۰ مشتری جدید به همکاران سیستم
ارتقا ۳۰ رتبه همکاران سیستم در فهرست۵۰۰ شرکت برتر ایران
رشد ۹۰ درصدی در اجرای پروژه‌های بزرگ کشور
رشد ۱۰ درصدی سهم بازار در صنعت پتروشیمی

پیشگامی در عرضه‌ی راهکارهای سازمانی ERP بر بستر ابر

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه به رشد ۷ برابری فروش «راهکاران ابری»؛ ERP بر بستر رایانش ابری همکاران سیستم اشاره کرد و افزود: « با عرضه‌ی راهکاران ابری توانسته‌ایم میزان پاسخ‌گویی به نیازهای کسب‌وکارهای متوسط را افزایش دهیم. شرکت‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از راهکاران ابری هزینه‌های استفاده و نگهداشت نرم‌افزار را کاهش دهند، هم‌زمان یک سبدمحصولی کارآمد را دراختیار بگیرند و در هر زمان و هر مکان به اطلاعات موردنیازشان دسترسی داشته باشند.»


به گفته فولادی تمرکز و استراتژی اصلی شرکت توسعه‌ی فراگیر راهکاران ابری برای همه‌ی صنایع تا سال ۱۴۰۰ است.

فرایار راهکاران، ابزاری قدرتمند برای توسعه‌ی بازار

فولادی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش سهم‌ ابزار مدیریت فرایندهای کسب‌وکار؛ «فرایار راهکاران» و فعالیت‌های انجام‌شده در این بخش پرداخت.
او گفت با اشاره به اینکه به کمک فرایار امکان متناسب‌‌سازی ERP راهکاران بر اساس فر‌ایندهای دلخواه شرکت‌ها و مطابق با الگوهای صنعت آن‌ها امکان‌پذیر است، از آماده‌سازی فرایندها و زیرساخت محصولی و بستری برای عرضه‌ی محصولات تولیدشده و نیز توسعه‌ی سیستم‌ها توسط شرکای تجاری در سال ۹۷ خبر داد.

وی افزود: «درنظر داریم شبکه‌ی‌ فعالی از شرکای تجاری برای توسعه محصول ایجاد کنیم و با استفاده از بازوی شبکه‌ی بیرونی در کنار تولید داخلی، ظرفیت و سرعت پاسخ‌گویی به نیازهای مشتریان را افزایش دهیم.»

گسترش فعالیت در بازارهای تخصصی

مدیرعامل همکاران سیستم در ادامه روند روبه‌رشد صنعت خرده فروشی و اهمیت آن در کشور را تشریح کرد و پتانسیل‌های این بازار را برای همکاران سیستم برشمرد. فولادی گفت: «راهکار خرده‌فروشی راهکاران همکاران سیستم که براساس شناخت دقیق نیازهای این صنعت عرضه شده است، به خوبی نیازها و فرایندهای کسب‌وکارهای فعال در این بخش از بازار را پوشش می‌دهد.»

وی با اشاره به افزایش سهم بازار شرکت در صنعت پخش و اهمیت استراتژیک آن برای همکاران سیستم گفت : «در سال گذشته موفق شدیم نیازهای شرکت‌های بزرگ صنعت پخش را پوشش دهیم. در سال جاری هم برای شرکت‌های دارویی راهکار خاص عرضه می‌کنیم.»
فرید فولادی هم‌چنین به ضرورت ایجاد تمرکز در دستگاه‌های دولتی در بخش فناوری اطلاعات و نیاز به راهکارهای نرم‌افزاری هم‌سو با این رویکرد اشاره کرد و از عرضه‌ی راهکاری برای مدیریت متمرکز سازمان‌های دولتی در ابعاد ملی خبر داد.

پرسش‌وپاسخ با سهام‌داران

در بخش پرسش‌وپاسخ مجمع عمومی همکاران سیستم، مدیران ارشد شرکت به پرسش‌های سهام‌داران پاسخ گفتند.
در این بخش؛ فرید فولادی در پاسخ به پرسشی در مورد چالش‌های راه‌اندازی سیستم‌های ابری گفت: «کلاد فناوری جدیدی است که در سطح جهانی هم چالش‌هایی دارد. خوشبختانه طرح‌ توسعه‌ی راهکاران ابری در شرکت وجود دارد و ما به‌شکل مستمر روی این موارد کار می‌کنیم.»
فولادی تاکید کرد این شرکت روی امنیت اطلاعات مشتریان حساسیت زیادی دارد. خوشبختانه مشتریان به ما اطمینان کامل دارند. او هم‌چنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی سهم بازار سپیدار سیستم گفت: « باوجود رقابت در این بازار، حرف اول را می‌زنیم. روند فروش شرکت نشان می‌دهد ما از لحاظ تعدادی رشد خوبی داریم که رشد ریالی هم با خود به همراه دارد. محصول ما جایگاه خوبی دارد و برای توسعه‌ی آن برنامه‌های مشخصی داریم.»

موضوع تغییر مدیرعامل همکاران سیستم پرسش یکی دیگر از سهام‌داران بود. شهریار رحیمی عضو هیئت‌مدیره شرکت گفت: « همواره تاکید ما براین است که سازمان متکی بر شخص نباشد و به یک تیم تکیه کند. با تغییراتی که داشتیم، نقش و اثرگذاری موسسان در شرکت بیش‌تر از گذشته شده است. ممکن است نقش‌ها تغییر کنند اما اثرگذاری و فعالیت افراد تغییری نخواهد کرد. ما تیمی از مدیران جوان و شایسته داریم که امیدواریم جامعه هم قدر آنان را بداند.» رحیمی هم‌چنین در پاسخ به پرسشی در مورد جذب نیروهای جدید گفت: «ما روی مکانیزم کارآفرینی کار می کنیم تا خود افراد کار کنند و درآمد خودشان را کسب کنند. در مورد فرایار می‌توانیم افراد متخصص را جذب کنیم که هم ارزش‌‌آفرین هستند و هم کسب‌وکار خودشان را دارند.»

محمد عزیزاللهی عضو هیئت‌مدیره شرکت نیز در پاسخ به پرسش یکی از سهام‌داران در مورد برون‌سپاری خدمات همکاران سیستم گفت: «پیش از این تنها خدمات فروش و استقرار از طریق شبکه‌ی شرکت‌های تحت لیسانس انجام شده است. استراتژی همکاران سیستم توسعه از طریق شبکه‌سازی است. با بهره‌گیری از فرایار، شرکای ما می‌توانند همکاری کنند. در مورد پشتیبانی هم برون‌سپاری انجام داده و تیم‌های چابکی تشکیل دادیم که به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند.»

در این جلسه که با حضور ۱۴۶ نفر سهامدار با مالکیت ۸۸ درصدی سهام شرکت، نمایندگان سازمان بورس و موسسه حسابرسی نوین‌نگر مانا برگزار شد، پیشنهاد هیئت‌مدیره مبنی بر توزیع 600 ریال سود نقدی به ازای هر سهم به تصویب رسید که از تاریخ 23 خرداد قابل دریافت است.

دسته‌بندی‌ها: ,

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *