سهامداران محترم،
همکاران سیستم سال گذشته را در شرایطی پشت سر گذاشت که بارورترین کارنامه اقتصادی خود را رقم زد. با توجه به شناختی که این هیئت‌مدیره از شما سهامداران آگاه دارد، می‌­دانیم که علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، به مسیر پیشرفت همکاران سیستم و موفقیت‌های آن به عنوان یک شرکت بخش خصوصی که الگوی بسیاری از شرکت‌ها قرار گرفته است، دلبستگی دارید.
علاقه قلبی همکاران سیستم آن بود که سال 97 سال توسعه و شکوفایی کسب‌­وکارها و صنایع مختلف و به تبع آن، اقتصاد کشور باشد ولی بنابه شرایط موجود، این امر میسر نشد. نتایج به دست آمده در سال 97، حاکی از آن است که قرار گرفتن در شرایط سخت علاوه بر آن‌که میزان استحکام همکاران سیستم را مورد سنجش قرار داد، به نوعی نیز آن را تقویت نمود.
بنا به پیچیدگی­‌های شرایط سال ۹۷ قطعاً مدیران بنگاه­‌های اقتصادی در بسیاری از صنایع کشور، تجربه‌­های خاصی را کسب کرده­‌اند که آن­‌ها را با قوت‌­ها و یا کمبود­های سازمان خود آشناتر نموده است. در این میان بنگاه‌­هایی که توانسته­‌اند در مقابله با مشکلات و محدودیت­‌ها موفق باشند و موقعیت خود را تحکیم کنند، بسیار ارزشمند خواهند بود. همکاران سیستم در سال قبل توانسته است در شرایط خاصی که همه با آن مواجه بوده‌­اند و این شرکت نیز از آثار و تبعات آن مستثنی نبوده است، علاوه بر توسعه پایداری و تحکیم زیرساخت‌ها، برنامه­‌های توسعه خود را نیز پیش ببرد.
در سال گذشته تیم همکاران سیستم با سرزندگی و انرژی بالا شرایطی را فراهم آوردند که 6000 کسب‌­وکار جدید را به جمع مشتریان خود پیوند زند. این شرکت، در شرایطی که صنایعِ استراتژیک کشور مانند صنایع پتروشیمی، دارویی، غذایی و یا پخش، متأثر از تحریم بودند، اهتمام ورزید تا نیاز سیستمی بزرگ‌ترین مجموعه­‌های اینگونه صنایع را با موفقیت پاسخگو باشد.
ارائه ERP راهکاران بر بستر ابر در سال ۹۷ گسترش یافت و توسعه راهکاران ابری تا سال ۱۴۰۰ به صورت فراگیر برای همه صنایع برنامه‌­ریزی شده است. همه­‌گیر شدن خدمات ابری این مجموعه ERP، می­‌تواند در مدیریت و توسعه صنایع نقش مهمی را ایفا کند و از سوی دیگر درآمد مناسبی را نصیب شرکت همکاران سیستم نماید که منبعی برای سرمایه‌­گذاری در جهت توسعه­‌های آتی خواهد بود.

توسعه و گسترش شبکه تجاری شرکت، از طریق کمک به تشکیل شرکت‌­های برون‌سپار جدید، برنامه‌­ای است که از حدود ۱۵ سال پیش یکی از موجبات موفقیت­‌های ما بوده است. در سال قبل این موضوع دوباره مورد توجه هیئت‌مدیره قرار گرفت تا بدون بزرگ‌­کردن بدنه سازمان، بتوانیم هسته‌­ای توانمند برای اداره تیمی به مراتب بزرگ­‌تر از امروز را سامان دهیم.
به طور خلاصه همکاران سیستم در بسیاری از جنبه­‌های کسب‌­و­کار موفقیت‌هایی را در سال ۹۷ به ثبت رسانده که خود مقدمه‌­ای برای موفقیت‌­های سال‌های آینده است.
پیشبرد شرکت در مسیر مطمئن و تحت شرایط سخت، بر اساس ایجاد زیرساخت­‌های قابل اتکا شکل گرفته است. یکی از اساسی‌ترین و مؤثرترین این زیرساخت‌ها که در طول بیش از سی ­سال فعالیت مورد توجه مؤسسین شرکت بوده است، کار روی جانشین‌­پروری و ایجاد تیم یکپارچه‌­ای از مدیران ارشد گروه همکاران سیستم است.
از سالیان قبل همکاران سیستم براساس یک برنامه مشخص، تیمی از مدیران جوان را در مجموعه خود پرورش داد تا خطوط فعالیت شرکت را توسعه دهند. تقویت زیرساخت‌­ها، تولید و توسعه محصولات جدید و بالا بردن ظرفیت اقتصادی شرکت، همه و همه بر مبنای دیدگاه توسعه دائمی این مجموعه شکل می‌گیرد.
هیئت‌مدیره امیدوار است که در شرایط متغیر پیشِ رو بتواند شرکت را در ادامه مسیر موفقیت سال گذشته، هدایت کند و حمایت مداوم شما سهامداران را سرمایه راه قرار دهد.

هیئت‌مدیره همکاران سیستم

 

متن کامل گزارش هیئت‌مدیره به سهام‌داران را می‌توانید از این نشانی دانلود کنید.